Dolar 34,2714
Euro 37,4959
Altın 2.928,60
BİST 8.876,22
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Hatay 29 °C
Hafif Yağmurlu

SÜREKLİ DEVRİMİN DURAL DÜŞMANLARI Josef Hasek Kılçıksız

15.02.2020
1.425
A+
A-
SÜREKLİ DEVRİMİN DURAL DÜŞMANLARI Josef Hasek Kılçıksız

Troçkist düşünce entelektüel karmaşık bir yol alışı gerektirir. Troçkizm hiçbir zaman eğilimler, içgüdüler veya politik pazarlama tarafından yönlendirilen bir hareket olmadı. Sözünü ettiğim politik metamorfoz bundan daha derin bir şeydir. Bu olgu daha çok bir paradigmaya yedeklenme sürecidir.

Troçkistler kendilerinin aslında azınlık olduklarını, siyasal seçenekler okyanusunda yalnızca bir su damlasını temsil ettiklerini biliyor. Troçkizmin yeni yüzyılın içinde her şeyden mahrum bırakıldığı açıktır: Öncü liderinin suikastla öldürülmesi, Stalinist tasfiye, Gulag, Nazizm ve komünist idealin yıkılışı bu yoksun bırakılmanın kanlı ve acılı etaplarını teşkil etmektedir. Ancak buna rağmen Troçkistler kendilerine mağduriyetten bir siyasi kimlik inşa etmeyi hiç bir zaman düşünmedi.

xxxxxxx

Troçkist örgütlenmenin geçişken olmayan kalın duvarlarını aşıp içine girmek için aynı metaforun izini sürmeye devam edersek, Yahudilik gibi Troçkizmin de öncelikli olarak bir aktarım meselesi olduğunu söyleyebiliriz. Bu siyasi karakterin arkasında belli bir Mesihçilik yattığını söylemek mümkündür. Yahudi geleneğinde Talmud etrafındaki tartışma merkezi, Yeshiva yöntemlerini andıran zengin bir fikir alışverişi cemaatinin oluşmasına neden oldu. Troçkistler ebeveynlerinin dini tutkularını politikaya dönüştürdüler. Bir şekilde adeta Talmud’u Marx’a karşı takas ettiler!

xxxxxxxxx

Troçkist kavramsallaştırma özgürlüğü sadece “zordan arınma” olarak negatif biçimde tanımlamayıp aksine onu bireylerin birbirleriyle ilişki içinde kendilerini gerçekleştirmesi olarak algılar.

xxxxxx

Troçkizmin bu dünyaya direnme arzusunda, dokunaklı ve romantik bir şey var. Saflarına katılmanın bir arpalık kapmak anlamına gelmediğini militanlarının siyasal kodlarına işleyen hareket, belki nicelik olarak değil ama niteliksel olarak hayatta kalmayı başardı. Mümkün olduğunca fazla üye çekmek için kendini paralayan büyük siyasi akımların aksine Troçkistler bunun tersini seçti.

Didaktik hazinelerini en motive edici ve gelecek vaat eden unsurlara ayırarak partiye erişimi sınırlandırdılar. Bu seçkinci tavrı tüm katı eleştirilere rağmen kararlılıkla sürdürdüler. Troçkist harekete katılırken adeta bir titizlik ve uzlaşmazlık dünyasına girdiğimi düşündüm.

xxxxxxx

Yazının devamı:

https://www.insanokur.org/surekli-devrimin-dural-dusmanlari-josef-hasek-kilciksiz/

Josef Hasek Kılçıksız
Antakya’da Hıristiyan bir ailenin çocuğu olarak dünyaya geldi. • Hacettepe'de Felsefe (Lisans Diploması) • İstanbul üniversitesinde Sosyal antropoloji • Ege üniversitesinde Sanat Tarihi öğrenimi gördü. Yüksek Öğrenim serüveni yurt dışında da sürdü. • Roma Pontificia üniversitesinde Felsefe ve Katolik Teolojisi • Tampere (Finlandiya) üniversitesinde Beşeri bilimler, Felsefe ve Alman Filolojisi eğitimi aldı. Halen aynı üniversitede yardımcı asistan, doktora öğrencisi olarak görev yapıyor. • Aynı üniversitenin Pedagojik Bilimler Fakültesinde lisans eğitimi gördü. Uzun yıllar devlet ve özel eğitim kurumlarında öğretmen olarak da çalıştı. • Doktora çalışması nedeniyle Ernst-Moritz Arndt(Almanya/Greifswald) üniversitesinde yazar Wolfgang Koeppen’in üçlemesi üzerine araştırmalar yaptı. (Temmuz/2011) Edebi yayınlarının yanı sıra şiir çalışmaları,bir Fin yayın evi aracılığıyla "Hedelmät jotka eivät tuoksu ruudille" (Dilin Barut Kokan Kekremsi Meyveleri ) adı altında daha önce yayınlandı (2006/Eylül) Bahar Kapımda şiir kitabı, Etki yayın evi, İzmir, 2014 Buzdan Kuşlar Ormanı (Şiir) Zamana Adanmış Yüzlerimiz (Anlatı, Öykü) • Felsefi ve sosyal içerikli yazıları, Aamulehti, Helsingin Sanomat ve Tamperelainen gibi değişik Fin gazetelerinde yayınlandı.  Türk, Fransız ve Fin dergi ve gazetelerinde yayınlanmış ve hâlâ yayınlanmakta olan, Türkiye’deki siyasal-sosyal gelişmelerle ilgili analizler içeren sayısız makalesi de bulunuyor. • Josef Hasek Kılçıksız, iyi ve çok iyi derecede Almanca, Arapça, Türkçe, İngilizce, Fransızca, Fince ve İtalyanca biliyor.
BİR YORUM YAZIN
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.