ALTIN
DOLAR
EURO
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Hatay 19°C
Sağanak Yağışlı

Haftanın Filmi | Gölgesizler | (2009) | Ümit Ünal

Haftanın Filmi | Gölgesizler | (2009) | Ümit Ünal

Hasan Ali Topbaş’ın psikolojik dram türündeki eserinden sinemaya uyarlanan film Ümit Ünal imzalı…


27 Şubat 2009 Sinemada / Dram

Yönetmen Ümit Ünal

Senarist Ümit Ünal

Oyuncular: Selçuk Yöntem, Taner Birsel, Altan Erkekli.


Özet

İstanbul’daki çetrefilli hayatından usanan bir berber Gölgesizler isimli küçük bir köye taşınır. Burada yıllar önce kaybolan köy berberi Nuri’nin eski dükkanını kiralar ve çalışmaya başlar. Zamanla köyün gizemine dahil olan adam köydeki nüfusun yavaş yavaş azaldığına tanık olur. Bu izbe yerde insanlar bir bir ortadan yok olmakta, tekrar geri gelmemektedir. Arkalarında hiçbir iz bırakmadan yok olan bu insanlardan hiçbiri bulunamaz. Bu duruma bir son vermek isteyen muhtar köyün bağlı bulunduğu ilçeye giderek gerekli mercilere şikayette bulunmaya karar verir. Ancak gittiği yerden bir daha geri dönemez, o da kaybolanlar arasına katılır. Berber tüm bu olup bitenleri gözlemleyen tek kişidir…


Hasan Ali Toptaş’ın 1994 yılında Yunus Nadi Roman Ödülü’nü kazanıp hemen ertesi yıl da yayımlanan Gölgesizler romanı, son dönem Türk edebiyatının en dikkate değer eserlerinden biri olduğu kadar, oldukça da zor bir sinema malzemesi. Gölgesizler, İstanbul’daki bir berber dükkânı ile çok uzaktaki bir köy arasında gidip geliyor.

Hasan Ali Toptaş’ın aynı adlı romanından uyarlanan film, edebiyatın sinemaya uyarlandığı güzel bir örnek. Oluşturulan iki katmanlı atmosferde gidip gelen ve zamansızlık temeline kurulu bu film, beslendiği kaynağın üzerine de bir şeyler eklemekten kaçınmıyor.

Burada varoluş yükünü diğerlerinden fazla olarak “muhtar” ve “cennetin oğlu” karakterleri üzerine yıkabiliriz. Muhtarın, oğlunun içinde bulunduğu durumdan süregelen ve köyün işleriyle katlanan sorumluluğu ve cennetin oğlunun yazmaktan kendini alıkoyamadığı, tekrarladıkça bize anlamlıymış gibi gelen “Kar Neden Yağar” sorgusu film bittiğinde bizi en az kitap kadar etkilemeye devam ediyor.


Kaynakça: https://www.beyazperde.com/filmler/film

Administrator
Administrator
Editörden Yazı Atölyesi, Çağdaş Türk ve Dünya Edebiyatı’nı merkezine alan bir websitesidir. Yazı Atölyesi’ni kurarken, okurlarımızı günümüzün nitelikli edebi eserleriyle tanıtmayı ve tanıştırmayı hedefledik. Yazarlarımız, Yazı Atölyesi’nde, edebiyat, sanat, tarih, resim, müzik vb. pek çok farklı alandan bizlere değer katacağını düşünüyoruz. Bu amaçla, sizlerden gelen, öykü, hikaye, şiir, makale, kitap değerlendirmeleri, tanıtımı ve film tanıtım yazıları, anı ve edebiyata ilişkin eleştiri yazılarla, eserlerinize yer veriyoruz. Böylelikle kitaplarınızla eserlerinizin yer aldığı Yazı Atölyesi’nde, dünya çağdaş edebiyatı ile sanatın pek çok farklı alanında değer katacağına inanıyoruz. Katkılarınızdan dolayı teşekkür ederiz.   http://yaziatolyesi.com/    Editör: Hatice Elveren Peköz   Email: yaziatolyesi2016@gmail.com haticepekoz@hotmail.com   GSM: 0535 311 3782  -------*****-------  
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.