Oktay Demirkesen, suyun mekânsal boyutları üzerine çalışmalarını sergiliyor. İstanbul Üniversitesi ve Anadolu Üniversitesi’nde eğitim görmüş, fotoğraf üzerine birçok karma sergi ve projesiyle tanınan Demirkesen, su damlalarının oyununu ölümsüzleştiriyor. Su damlalarının yansıttığı mikro ve makro hikâyeleri fotoğraflarıyla anlatıyor.
Nihat Arıkan ise suyun heykele dönüşümünü sunuyor. Tıp alanında uzun yıllar hizmet verdikten sonra sanata yönelen Arıkan, seramik ve porselen çalışmalarıyla tanınıyor. Sergi kapsamında, suyun figüratif soyutlamalarını üç boyutlu formda ele alıyor ve izleyiciye suyun etkileyici dönüşümünü hissettiriyor. Suyun doğa ve kültürle ilişkisini gözlemleyerek, izleyiciye suyun hem fiziksel hem de metaforik gücünü deneyimleme fırsatı veriyor.
“An’da Asılı Kalan” sergisi, suyun ve sanatın buluştuğu bir mekânda, izleyicilere zaman ve mekân arasındaki ilişkiyi sorgulatıyor. Fotografçı Demirkesen‘in “an”ı yakalayan kareleri ve heykeltıraş Nihat Arıkan‘ın duygusal yansımalarını somutlaştıran eserleri, suyun gücünü ve estetiğini ön plana çıkarıyor. Bu eserler, suyun doğal gücünü ve kültürel bir sembol olarak işlevini, zamanın akışına ve mekânın değişimine dair derin bir bakış açısı sunarak, izleyiciyi etkilemeyi amaçlıyor.
Demirkesen ve Arıkan, disiplinlerarası bir diyalog oluşturarak, farklı sanatsal ifadelerin suyla olan ilişkisini vurguluyorlar. Sergi, suyun çeşitli yönlerini aydınlatmayı hedeflerken, aynı zamanda yaşam ve toplum üzerindeki dönüştürücü gücüne dikkat çekiyor. “An’da Asılı Kalan” sergisi, izleyicilere suyun estetiğinin yanı sıra, onun akışkanlığının ve değişkenliğinin kapsamlı bir deneyimini sunuyor.