Dolar 34,2147
Euro 37,2956
Altın 2.927,11
BİST 8.860,30
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Hatay 30 °C
Açık

Yüksel Arslan ve Erinç Seymen’i Buluşturan“Gökyüzü Başımızın Üstüne Düşebilir” Sergisi Nilüfer Belediyesi’nde Açıldı

Yüksel Arslan ve Erinç Seymen’i Buluşturan“Gökyüzü Başımızın Üstüne Düşebilir” Sergisi Nilüfer Belediyesi’nde Açıldı

Güncel sanatın ritmini yakalayan, farklı kuşakları cesur temalar altında buluşturan Nilüfer Belediyesi, yeni bir duo sergiye ev sahipliği yapıyor. Derya Yücel küratörlüğündeki “Gökyüzü Başımızın Üstüne Düşebilir” isimli sergi, Yüksel Arslan ve Erinç Seymen’in yapıtlarını Nâzım Hikmet Kültürevi’nde bir araya getiriyor.

İnsanın açmazlarını ifşa etme arayışına iki farklı kuşak sanatçının üretimleri üzerinden bakan “Gökyüzü Başımızın Üstüne Düşebilir” başlığındaki sergi; çeşitli doğal malzemeleri kullanarak geliştirdiği özgün tekniğiyle ürettiği ve arture adını verdiği resimlerle sanat tarihinde kendine güçlü bir yer edinmiş Yüksel Arslan ile alegorik, fantazmatik ve zarif bir estetik evren içinde sosyal normların altını güçlü bir söylemle kazıyan Erinç Seymen’in yapıtlarını karşılaşma formunda izleyiciye sunuyor. “Gökyüzü Başımızın Üstüne Düşebilir” sergisi, izleyiciyi bu dünyaya yabancılaştıran, trajedi ve mizah, dişil ve eril, gerçeklik ve sanrı gibi karşıt görünen kavramların tuhaf karışımı ile insanda müphem duygular uyandıran tedirgin edici bir atmosferi paylaşıyor.

Yüksel Arslan ve Erinç Seymen’in yapıtları izleyiciyi, insanlığın yarattığı sahte evrenden gerçek dünyaya giden uzun ve şiddetli bir yolun girişini bulabilmeleri için sarsıyor. Hegemonik sistem ve kültürlere dair direnen/eleştiren bir perspektifin sürekliliğinin altını çizmeyi amaçlayan sergi, iki sanatçının üretimlerini farklılıklar içinde aynı amacın tezahürü olarak yan yana getiriyor.

Derya Yücel küratörlüğünde, Öner Kocabeyoğlu Koleksiyonu ve Zilbermaniş birliğinde gerçekleşen sergi, Nâzım Hikmet Kültürevi’nde 26 0cak 2025 tarihine dek ziyaretçilerini bekliyor.

Daha fazla görselin yer aldığı basın kiti için tıklayınız.

 


Erinç Seymen hakkında:

ERİNÇ SEYMEN (1980, İstanbul) Erinç Seymen (d.1980, İstanbul-Türkiye) eserlerinde sınıfsal farklılıklar, toplum, cinsiyet, kimlik, aile ve milliyetçilik kavramlarının eleştirisine odaklanır. Sanatçı yoğunlukla desen olmakla birlikte resim, heykel, video ve yerleştirme gibi çeşitli disiplinler ile çalışır. Sanatsal üretiminde özellikle odaklandığı güç kavramını eserlerinde oyunculuk ile karşı karşıya getirerek dönüşüme uğratır. Seymen İstanbul başta olmak üzere, Ankara, Viyana, Paris, Berlin, Miami, Londra, Helsinki, Lizbon ve Eindhoven’da kişisel sergiler açtı ve karma sergilere katıldı. Mimar Sinan Üniversitesi Resim Bölümünden mezun oldu. 2006 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesinde BobFlanagan üzerine yazdığı tez ile yüksek lisansını tamamlayan Seymen’in seçili kişisel sergileri arasında; Homo Fragilis (Zilberman İstanbul, 2017), En Başa Dön (Galata Rum Okulu, İstanbul, 2017), Tohum ve Mermi (Rampa, İstanbul, 2012), İkna Odası (Galerist, İstanbul, 2009); Man Jam, Aura Seikkula küratörlüğünde (Finnish Museum of Photography, Helsinki, 2007); Karma sergileri arasında; LocusSolus (Arter, İstanbul, 2021), İçimdeki Çocuk: Ömer Koç Koleksiyonu’ndan Bir Seçki Sergisi (Abdülmecid Efendi Köşkü, İstanbul, 2019), Otelde Bir Gün (Zilberman, İstanbul, 2018), İntihal mi? Hal mi?, Yapı Kredi Kültür Sanat, İstanbul, Türkiye (2018); OHNE, Mekan68, Viyana (2016); Her Tercih Diğer İhtimaller İçin Bir Dışlamadır II (SALT Beyoğlu, İstanbul, 2015), VIVO, Ahmet Doğu İpek ve Kerem Ozan Bayraktar ile (Kasa Galeri, Sabancı Üniversitesi, İstanbul, 2015, Çok Sesli, Türkiye’de Görsel Sanatlar ve Müzik (İstanbul Modern Sanat Müzesi, İstanbul 2014), Confessions of Dangerous Minds Contemporary Art FromTurkey (Saatchi Gallery, Londra, 2011), Ruh Halleri: Çığrından Çıkmış Bir Nesil (EcoleNationaleSuperieuredesBeauxArts, Paris, 2010), İstanbul, traversée (PalaisdesBeauxArts de Lille, Lille, 2009), I Myself am War! (Open Space, Viyana, 2008), An Atlas of Events (Foundation CalousteGulbenkian, Lizbon, 2007), Alongthe Gates of Urban(K&S Galerie, Berlin, 2004) yer alıyor.

Yüksel Arslan hakkında:

YÜKSEL ARSLAN (1933, İstanbul) 1953-1954 yılları arasında İstanbul Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümünde okudu. İlk sergisini hocası Mazhar İpşiroğlu ve Sabahattin Eyüboğlu’nun girişimiyle 1955’te Maya Galerisi’nde açtı. 1959’da İstanbul Alman Kültür Merkezi’nde Phallisme isimli bir sergi açtı. André Breton’dan Uluslararası Sürrealizm Sergisine katılması için davet alıp gidemediği Paris’e daha sonra 1961’de galerici Raymond Cordier’nin davetiyle gitti. Aynı yıl ilk arture‘lerini yaptı. Paris’teki ilk sergisi ‘’Homonculuscucus-palus, planus-phallus- micrococcus’’u Raymond Cordier galerisinde düzenlendi. 1962’de Ferit Edgü’nün yazdığı Bozgun adlı kitabı resimledi. 1962’de ArturoSchwarz kendisinden altı arture satın aldı. 1967’de kısa bir süre için geldiği Türkiye’de açtığı sergideki on resim müstehcen olduğu gerkçesiyle toplatıldı ve hakkında dava açıldı. Aklanır aklanmaz resimlerini alıp Paris’e gitti ve 2009 yılındaki retrospektifine değin de dönmedi 1968-1969’da Aliénations dizisini, 1969-1975 arasında otuz arture’ den oluşan ve Maloine Yayınevi tarafından kitaplaştırılan Le Capital dizisini gerçekleştirdi. 1975-1979 arasında Essaid’Actualisationdu “Capital” serisini gerçekleştirdi. 1976’da Mehmet Ulusoy’un Egoist Hesabın Buzlu Sularında oyununun dramaturjisini yaptı. 1980’de Influences dizisine başladı. 1981’de Sedat Simavi Görsel Sanatlar Ödülünü İlhan Koman’la paylaştı. 1982’de Grandville Kara Mizah Ödülünü aldı. 1984’ten 1986’ya kadar Autotorture dizisi üzerinde çalılştı. 1986’da L’Homme dizisine başladı. 1990-1999 arasında Jacques Vallet ile karşılıklı konuşmalarından oluşan L’Homme dizisi yayınlandı. 2008’de New York Drawing Center’ da BrettLittman küratörlüğünde 27 arture’dan oluşan bir sergi açtı. 2009’da bir retrospektif düzenlendi. 2011’ de Ferit Edgü’yle mektuplaşmaları kitaplaştırıldı.

Nâzım Hikmet Kültürevi

Yüzüncüyıl, Uğur Mumcu Blv. 7/A, Nilüfer/Bursa

 

Instagram:

https://www.instagram.com/nilufersanat
https://www.instagram.com/niluferbel

Detaylı bilgi ve söyleşi talepleri için lütfen iletişime geçiniz:

Burcu Dimili

burcudimili@gmail.com

+90 (554) 458 33 13

Administrator
Editörden Yazı Atölyesi, Çağdaş Türk ve Dünya Edebiyatı’nı merkezine alan bir Websitesidir. Yazı Atölyesi’ni kurarken, okurlarımızı günümüzün nitelikli edebi eserleriyle tanıtmayı ve tanıştırmayı hedefledik. Yazarlarımız, Yazı Atölyesi’nde, edebiyat, sanat, tarih, resim, müzik vb. pek çok farklı alandan bizlere değer katacağını düşünüyoruz. Bu amaçla, sizlerden gelen, öykü, hikaye, şiir, makale, kitap değerlendirmeleri, tanıtımı ve film tanıtım yazıları, anı ve edebiyata ilişkin eleştiri yazılarla, eserlerinize yer veriyoruz. Böylelikle kitaplarınızla eserlerinizin yer aldığı Yazı Atölyesi’nde, dünya çağdaş edebiyatı ile sanatın pek çok farklı alanında değer katacağına inanıyoruz. Yazı Atölyesi kültür sanatın, hayatın pek çok alanını kapsayan nitelikli edebiyat içerikli haber sunar. Bu nedenle başka kaynaklardan alınan, toplanan, bir araya getirilen bilgileri ve içerikleri kaynak belirtilmeksizin yayına sunmaz. Türkçenin saygınlığını korumak amacıyla ayrıca Türk Dil Kurumu Sözlüğünde önerilen yazım kuralları doğrultusunda, yayınladığı yazılarda özellikle yazım ve imla kurallarına önem verilmektedir. Yazı Atölyesi, üyeleri ve kullanıcılarıyla birlikte interaktif bir ortamda haticepekoz@hotmail.com + yaziatolyesi2015@gmail.com mail üzerinden iletişim içinde olan, bu amaç doğrultusunda belirli yayın ilkesini benimsemiş, sosyal, bağımsız, edebiyat ağırlıklı bir dijital içerik platformudur. Katkılarınızdan dolayı teşekkür ederiz. http://yaziatolyesi.com/ Editör: Hatice Elveren Peköz Katkılarınızdan dolayı teşekkür ederiz.   http://yaziatolyesi.com/   Editör: Hatice Elveren Peköz   Email: yaziatolyesi2016@gmail.com haticepekoz@hotmail.com   GSM: 0535 311 3782 -------*****-------
BİR YORUM YAZIN
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.