Dolar 34,4910
Euro 36,3975
Altın 2.965,97
BİST 9.261,52
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Hatay 19 °C
Çok Bulutlu

NHKM Kadıköy’de 23 Mayıs-1 Haziran/Etkinlik Bülteni | Nâzım Hikmet Kültür Merkezi

24.05.2022
404
A+
A-
NHKM Kadıköy’de 23 Mayıs-1 Haziran/Etkinlik Bülteni | Nâzım Hikmet Kültür Merkezi

25 Mayıs 2022 Çarşamba  20:30  | Ruhi Su Salonu

Eskişehir Halk Sahnesi “Galileo’nun Korkunç Düşünceleri” oyunu ile tekrar NHKM sahnesinde…

Bilim ve dogmanın ilk büyük çatışmasında Galilei’nin bilimsel kanıtlarına günün iktidarı tarafından şiddetle karşı çıkılırken, Galilei neredeyse yakılarak “cezalandırılacaktı”; çağdaşı Giordano Bruno gibi…

Oyun, Galilei’yi bu çatışmanın ortasında teleskopuyla yapayalnız bırakan süreci; Galilei’nin bilimsel inadı ile yükselme arzusunun günün siyasal, dinsel ve ekonomik arka planında O’nu nerelere sürüklediğini; bilim insanının bilimsel gerçekleri dile getirdiğinde, hangi ekonomik güç veya iktidar sahiplerini nasıl rahatsız edebileceğini ve bilim insanın başına neler gelebileceğini tarihi bir örnekten yola çıkarak aktarmaya çalışıyor.

Eskişehir Halk Sahnesi

Yazan-Yöneten: Erkal UMUT

Oynayan: Latif TİFTİKÇİ

Yön. Yard. : Dilara ACER

Ses-Işık-Efekt: Tansel ŞAHİNOĞLU

Dramaturji: Topluluk Çalışması

1 Perde

1 Saat 15 dk.


27 Mayıs 2022 Cuma 20:30 | Ruhi Su Salonu

Oyun İşleri’nin Gogol’ün Palto adlı öyküsünden uyarladığı oyun sezonun son gösterimi ile NHKM sahnesinde bir kez daha seyirciler ile buluşuyor…

“Kahkahayla Gözyaşı Arasındaki Sosyal Sınıf Çelişkisi ve Aşk” alt başlıklı oyun, Nikolay V. Gogol’ün “Palto” öyküsünden oyunlaştırılmıştır. Yaşadığı dönemin Rusya’sının soğuğunu, kötülüklerini, çarpıklıklarını, gülünç durumlarını sergileyen Gogol’ün, olanca özverisiyle edindiği paltosunu çaldıran küçük bir memurun (Akakiy Akakiyeviç’in) üzüntüden ölmesini anlatan “Palto”su…

“Bir Palto, biliyorum size delice gelecek ama hava o kadar soğuktu ki, soğuk ciğerimi bile donduruyordu… Raton, kaston, ayı, kedi, tilki, sonra hermin, bütün bu derileri insanlar kendi derilerinin üstüne koyuyorlar. Gerekli olmayan bir şeye sahip olmak… Çok güzel! Aferin! Ama ne güzeldir onlara dokunmak, okşamak, yumuşacık…”

 

Oyun İşleri | İstanbul

Oyunlaştıran ve Oynayan: Şükrü Veysel Alankaya

Çeviri: Oyun İşleri

Müzik Düzenleme: Merve Akyıldız

Işık Tasarım: Uğur Çağlayan

Grafik Tasarım: Mehmet Dağlar

Ses ve Işık Kumanda: Orçun Ertaman

Asistan: Öğeday Çakır

Tek perde, 60′

Yaş Sınırı: 9+


28 Mayıs 2022 Cumartesi 16:00 | NHKM Piraye Kafe

Akademisyen, yazar ve çevirmen Kıymet Erzincan Kına yeni çıkan “Umay Ana’dan Al Karısı’na Atlı Gelip Yaya Kalanlar” başlıklı kitabının söyleşi ve imza günü için 28 Mayıs Cumartesi Saat 16:00’da NHKM Piraye Kafe’ye konuk oluyor.

“Hakiki olayları anlatmasalar da hakikati kulağımıza fısıldayan mitolojinin, masalların, destanların, halk şiirinin, ritüellerin izinden, yazılmamış kadın tarihine dair gerçek arayışı. Nasıl ki rüyalarda bilinçaltımıza dair sırlar vardır, buralardaki izlerde de kolektif bilinçaltımıza dair sırlar yer alır. Bu izleri bir kez takibe aldığımız anda gerçeğe dair izler çorap söküğü gibi gelmeye başlar. Böylece daha eşitlikçi sistemlerin kalemleriyle değil de âdemoğlunu tepede tutan kalemlerin yazıya geçirdiği tarihten, kadınların nasıl silinmeye çalışıldığını, nasıl cadılaştırıldığını görmeye başlarsınız. Bozulan yapbozu yeniden yapma çabasına girersiniz. Yapbozun köşelerinde ise dilde, ritüellerde, arkeolojik bulgularda bırakılan işaret fişekleri yer alır. Ama bilmelisiniz ki bu işaret fişeklerinin en canlı izleri mecburen eşitlikçi bir yaşam sürdüren konargöçer toplumların yaşantılarında, yakın tarihlerinde ve inançlarında yer alır. Fatma Ana’nın, Sarı Kız’ın ya da Al Karısı’nın izleri, sizleri hiç ummadığınız bir mirasa ve tarihe götürebilir, örneğin. Yeter ki Umay Ana’dan Al Karısı’na Atlı Gelip Yaya Kalanlar’ın işaretlerine talip olun.”

Etkinlik ücretsizdir.


28 Mayıs 2022 Cumartesi 20:30  | Ruhi Su Salonu

“Ben Rosa. Nam-ı diğer Kızıl Rosa.

1871 yılının 5 Mart’ında Yahudi bir ailenin çocuğu olarak Polonya’da doğdum. Genç yaşlarımda sosyalizmle tanıştım ve dönemin solcu gruplarında yer aldım. Daha 18 yaşındayken içinde bulunduğum gruplar ve politik görüşüm yüzünden İsviçre’ye kaçmak zorunda kaldım. Marksist, filozof, ekonomist, savaş karşıtı ve devrimciyim, Leo’nun da dediği gibi biraz da müsrifim. Marksizmin katı bir ideoloji ve biat edilecek bir görüş olmadığını savundum. Bir dönem Engels’in öğrencilerinden Eduard Bernstein’la “Sosyalizmin Sorunları” hakkında tartışma yaşadım. Lenin ile de parti bünyesi kavramı ve parti kütle eylemleri konusunda polemiğe giriştim. Berlin’de bir süre kaldıktan sonra, Rusya’daki devrime katılmak için ve Leo’dan da uzun süre haber alamayınca sonunda Polonya’ya gitmeye karar verdim.”

Oyun, Margarethe von Trotta’nın filminden esinlenerek, 1871 Polonya doğumlu siyasi tarihin en önemli isimlerinden Marksist filozof Rosa Luxemburg’un hayatını, siyasi geçmişini ve duygusal yaşamını anlatmaktadır.

 

Sol Sahne

YAZAN & YÖNETEN

Yüksel Aymaz

 

OYNAYANLAR

Haris Simyonidis

Deniz Eylem Çubuk

Eray Karadeniz

 

KONTRBAS

Aycan Bilginer

 

KOSTÜM & DEKOR

Yüksel Aymaz

 

SES & IŞIK

Tugay Boz


29 Mayıs 2022 Pazar 14:00 | Ruhi Su Salonu

“Kamusal Tiyatro Neden Gerekli?” panellerinin dördüncü oturumu, Hülya Muratlı, Özlem Daltaban, Kemal Aydoğan ve Tunç Tatoğlu’nun katılımı ile 29 Mayıs 14.00’de NHKM’de gerçekleştirilecek. Dördüncü panelin odaklanacağı başlıklar “Bütçe, Mevzuat ve Model Önerileri” olacak.

Panelin sonunda soru-cevap bölümü yer alacak.

Katılmak için Tıklayınız

1 Haziran 2022 Çarşamba 20:30  | Ruhi Su Salonu

Devlet Sanatçısı Soprano Betül Uzunoğlu, Piyanist-Besteci Ceren Şepçi, Soprano Hande Çetik’in seslendireceği Schubert Lied Akşamı Konserleri’nin ilki Nâzım Hikmet Kültür Merkezi’nin tarihi binasında yer alan Ruhi Su Salonu’nda 1 Haziran Çarşamba Saat 20:30’da gerçekleşecek.

Schubert’in lied konusundaki dehasını yansıtan birbirinden güzel ve zarif melodilerin piyano ve sopranolar eşliğinde seslendirileceği “Schubert Lied Akşamı”’na tüm sanatseverleri bekliyoruz.

CEREN ŞEPÇİ

DEÜ Devlet Konservatuarı’nda piyano eğitimine başladı. Lisans eğitimine, MSGSÜ Devlet Konservatuarı Piyano Bölümü’nde devam etti. 2009 yılında MSGSÜ Devlet Konservatuarı’nda Prof. Hülya Tarcan’ın piyano sınıfından mezun olarak lisans eğitimini tamamladı. Yüksek Lisans eğitimini; İstanbul Teknik Üniversitesi Müzik İleri Araştırmalar Merkezi – piyano performans bölümünde devlet sanatçısı Ayşegül Sarıca ile sürdürdü. 2017 yılında “Müzikte Zaman Kavramı: Morton Feldman ve ‘Triadic Memories’ Üzerine Bir Analiz” adlı bitirme projesini yazdıktan sonra, yüksek lisans eğitimini tamamladı. Piyano eğitiminin yanı sıra, 2018-2020 yılları arasında besteci Uğurcan Öztekin ile kompozisyon çalıştı.

2015 yılında “Migration” adlı bestesi, Sacha Rattle, Amy Salsgiver ve Jari Juhani Piper tarafından, Kapadokya KK Uluslararası Müzik Festivali’nde seslendirildi. Daha sonra aynı sene, “Getting Lost In The Spring Rain” adlı parçası, elektronik müzik programı kapsamında “Arka Oda” da çalındı. 2018 yılında Amy Salsgiver tarafından “Karıncalar” adlı bestesi ve yine aynı sene içerisinde, “Dünyada Bir Köşe” temalı etkinlik kapsamında “Bomontiada Alt”ta “Nefessizlik” adlı solo flüt bestesi Filiz Karapınar tarafından seslendirildi. 2019 yılında ise, Bilgi Yeni Müzik Festivali’nde çalınacak eserler kapsamında seçilen “Scutoid” adlı bestesi, “Ensemble Artafects” tarafından seslendirildi. Ustalık sınıflarına aktif olarak katılıp, bire bir çalıştığı piyanistler: Martin Berkofsky, Vladimir Krypan, Gianluca Perucci, Peter Florian, Hüseyin Sermet’tir. Öte yandan; Salzburg’da Prof. George Kern, Prof. Rolf Plagge ve Weimer’da Prof. Gerlinda Otto ile özel olarak çalışma şansı bulmuştur.

Bestecilik alanında; 2015 senesinde, KK Uluslararası Müzik Festivali’nde besteciler Tolga Yayalar, Kurt Rohde, Rouben Deluter ve Onur Türkmen ile kompozisyon üzerine çalışmalarda bulunmuş ve derslerini takip etmiştir. 2016 yılında ise; İtalya’da, “Composit” adlı uluslararası festivalde; Jean-François Charles, Davide Ianni ve Pierluigi Billone’nin kompozisyon üzerine seminer, konferans ve derslerinde pasif katılımcı olarak yer almıştır. İTÜ’de ve Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde bir süre piyano eğitmeniliği de yapmış olan piyanist; 2021 senesinde kurulan “Duo Ares”in ve “Trio La Nina”nın da piyanistidir. ‘Duo Ares’ ile birlikte, İlhan Usmanbaş’ın “Klarinet ve Piyano İçin ‘Üç Sonatin’” (1956) adlı eserinin dünyada ilk seslendirilişini 2021 senesinde gerçekleştirmiştir.

HANDE ÇETİK ERDOĞAN

1989 yılında İzmir’de doğdu. Müziğe 13 yaşında flüt ve solfej dersleri alarak başladı. TOBAV Çocuk Korosu’na girdi, Carmina Burana, Carmen gibi pek çok eserde görev aldı. 2003 yılında Ümran Baradan Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi’ni kazandı. Flüt ve piyano eğitimi aldı. TOBAV Gençlik Korosu’nda koro çalışmalarına devam etti. 2007 yılında Dokuz Eylül Devlet Konservatuarı’na girdi. Burada Aydın Uştuk, Zibelhan Dağdelen, Ferda Konya gibi değerli isimler ile beraber İZDOB Müdüresi ve Solist Sanatçısı Aytül Büyüksaraç’ın 2 yıl öğrencisi oldu. 2011- 2012 yıllarında İncigül Çocuk Opereti’nde Leyla Cadı rolünde görev aldı. Defolu Zevkler Müzikali, Sahnede Aşk gibi pek çok müzikal ve temsilde görev aldı. Okul içinde ve okul dışında pek çok konser ve etkinlikte sahne aldı. Okul yılları içerisinde Kartal Karagedik, Matteo Pirola, Hale Soner, Andreas Jören, Hans Joachim Gallus, Güzin Gürel, Sebahat Tekebaş ve Burak Bilgili gibi pek çok isimle masterclass ve workshoplar yaptı. Bunun yanı sıra Yrd. Doç. Dr. İ. İlter Denizoğlu’nun pek çok foniatri seminerine katıldı. 2013 Yılında Dokuz Eylül Devlet Konservatuarı Şan Bölümü’nden mezun oldu.

2015 yılında Weimar Opera Studio’dan burs alarak Sihirli Flüt Operası’nın Papagena rolüne seçildi. Burada Prof. Dr. Jeanette Favaro Reuter ile masterclass çalışmaları yaptı. Thrünger Symphoniker Saalfeld Rudolstadt Orchester‘ın solist seçmelerini kazandı. 2016 yılından itibaren çok sesli korolara vokal koçluğu yapmaya başladı. 2017 yılında Prof. Krizstina Laki’nin masterclass programına burslu olarak kabul edildi. Aynı yıl Doktor Vox Klinik Vokoloji Sertifika Programı’na katıldı. 2016 yılından beri şan çalışmalarına Lynn Trepel Çağlar ile devam etmekte, Aci Music School’da vokal koçu ve müzikal drama öğretmeni olarak çalışmaktadır.

BETÜL UZUNOĞLU

1993 yılında Aydın’da doğdu. Ortaokul eğitimini Aydın’da tamamladıktan sonra İzmir Işılay Saygın Güzel Sanatlar Lisesi’ni kazandı. Dört yıllık süren müzik eğitiminin ardından 2011 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Opera Bölümü’nü kazandı. Prof. Zibelhan Dağdelen’in öğrencisi oldu. İzmir Genç Solistler Yarışması’nın üniversite kategorisinde 2015 yılında birinciliğe layık görüldü. Mezun Olduktan sonra 2016 yılında Samsun Devlet Opera ve Balesi’nin açmış olduğu sınavı kazanarak koro sanatçısı olarak altı sezondur çalışmalarını sürdürmektedir.

 

Başrol aldığı operalar:

Franz Lehar  “Tebessümler Diyarı”

Rossini – “Il Signor Bruschino” / “Le Nozze di Figaro”

 

Yer aldığı opera ve müzikaller:

Bizet – “Carmen”

 

Donizetti – “Don Pasquale”

Mozart – “Saraydan Kız Kaçırma”

Haldun Dormen – “Hisseli Harikalar Kumpanyası”

Özlem Belkıs – “Kanlı Nigar”

Üzeyir Hacıbeyov – “Arşın Mal Alan”

 

NHKM Kadıköy’de 23 Mayıs-1 Haziran/Etkinlik Bülteni Nâzım Hikmet Kültür Merkezi

Ali Suavi Sokak No:7

Bahariye – İstanbul | 0216 414 22 39

 

Administrator
Editörden Yazı Atölyesi, Çağdaş Türk ve Dünya Edebiyatı’nı merkezine alan bir Websitesidir. Yazı Atölyesi’ni kurarken, okurlarımızı günümüzün nitelikli edebi eserleriyle tanıtmayı ve tanıştırmayı hedefledik. Yazarlarımız, Yazı Atölyesi’nde, edebiyat, sanat, tarih, resim, müzik vb. pek çok farklı alandan bizlere değer katacağını düşünüyoruz. Bu amaçla, sizlerden gelen, öykü, hikaye, şiir, makale, kitap değerlendirmeleri, tanıtımı ve film tanıtım yazıları, anı ve edebiyata ilişkin eleştiri yazılarla, eserlerinize yer veriyoruz. Böylelikle kitaplarınızla eserlerinizin yer aldığı Yazı Atölyesi’nde, dünya çağdaş edebiyatı ile sanatın pek çok farklı alanında değer katacağına inanıyoruz. Yazı Atölyesi kültür sanatın, hayatın pek çok alanını kapsayan nitelikli edebiyat içerikli haber sunar. Bu nedenle başka kaynaklardan alınan, toplanan, bir araya getirilen bilgileri ve içerikleri kaynak belirtilmeksizin yayına sunmaz. Türkçenin saygınlığını korumak amacıyla ayrıca Türk Dil Kurumu Sözlüğünde önerilen yazım kuralları doğrultusunda, yayınladığı yazılarda özellikle yazım ve imla kurallarına önem verilmektedir. Yazı Atölyesi, üyeleri ve kullanıcılarıyla birlikte interaktif bir ortamda haticepekoz@hotmail.com + yaziatolyesi2015@gmail.com mail üzerinden iletişim içinde olan, bu amaç doğrultusunda belirli yayın ilkesini benimsemiş, sosyal, bağımsız, edebiyat ağırlıklı bir dijital içerik platformudur. Katkılarınızdan dolayı teşekkür ederiz. http://yaziatolyesi.com/ Editör: Hatice Elveren Peköz Katkılarınızdan dolayı teşekkür ederiz.   http://yaziatolyesi.com/   Editör: Hatice Elveren Peköz   Email: yaziatolyesi2016@gmail.com haticepekoz@hotmail.com   GSM: 0535 311 3782 -------*****-------
BİR YORUM YAZIN
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.