Guido Casaretto, Can Küçük ve Cem Örgen’in Sergileri
İMALAT-HANE’de İzleyiciyle Buluştu
İMALAT-HANE yeni sezona iki yeni sergiyle başladı. Guido Casaretto’nun“Denk olmayan tabaklarda gravitonu aramak” (Lookingforthegraviton in unevenplates) adlı sergisi ve Can Küçük ve Cem Örgen’in “Girilmez” (No Entry) isimli sergisi, 10 Eylül’de sanatseverlerle buluştu. Her iki sergi de 10 Aralık tarihine dek ziyaret edilebilecek.
“Denk olmayan tabaklarda gravitonu aramak” (Lookingforgraviton in unevenplates)
GuidoCasaretto’nun“Denk olmayan tabaklarda gravitonu aramak” (Lookingforthegraviton in unevenplates) adlı sergisi kapsamında sergilenen çalışmalarının çoğu Türkiye’de ilk defa izleyici karşısına çıkıyor. Çalışmalarında sıklıkla tekrarlama ve kopyalama eylemlerine rastladığımız sanatçının yeni sergisi, yıldızları üreten astronomik dinamikleri, yeryüzü şekillerini doğuran jeodinamik süreçleri, zanaatkârın atölyesi ve sanatçının işliğiyle bir arada düşünmeyi mümkün kılıyor. Coğrafi, kültürel ögelerin nasıl transfer edilebileceği konusunda sistemler üzerine kafa yoran ve çok kültürlü yaşamının izlerine üretimlerinde rastlayabileceğimiz Casaretto’nun eserlerine beton, deri, toprak ve epoksi gibi birçok malzeme araç olabiliyor.
Doğayı algılama ve dijital araçlarla yeniden üretme biçimlerini ele alan Casaretto, duyum olgusuna odaklanıyor. Elektronik bilgi, çeşitli malzemeler ve sanat tarihi referanslarıyla meşgul olan eserleri, sanat tarihi kavramı içinde malzemenin fiziksel kalitesi ve algı türleri açısından farklı duyumları örtüştürüyor. Casaretto, doğal maddeyi taklit etmede, doğru malzemeleri bulma ve esrarengiz derecede gerçekçi etkiler elde etme konusunda yeteneğiyle dikkat çekiyor.
“‘Denk Olmayan Tabaklarda Gravitonu Aramak’ sergisi, Türkiyeli İtalyan sanatçı GuidoCasaretto’nun tekrar ve biriciklik, aynılık ve fark, taklit ve özgünlük, sınırlılık ve özgürlük, üretim süreci ve yaratım gibi sanatın bel kemiğini oluşturan soru-mefhumların peşinde kat ettiği eserlerini bir araya getiriyor. Her bir sanatsal icranın kendi mecrasının maddi unsurlarına yoğun bir dikkatle yaklaştığı bu eserler, astronomik oluşumlardan zanaatlerin pratiklerine uzanan son derece farklı ölçekteki dinamikleri sanatçının soruları eşliğinde yeniden kurgulamayı içeriyor. Astronomik, jeolojik ve kültürel süreçlerdeki farklı uğraklara atıfta bulunan bu sergi, sanatçının pratiğinin odak noktasını oluşturan bir problematik üslup etrafında dağıtılabilir: farklı ölçeklerdeki üretim süreçlerini, bedenin takip edeceği yinelenebilir edimler kümesi halinde soyutlamak ve bu kısıtlı edim kümesini sanatsal üretim süreci boyunca sıkı sıkıya takip etmek.” Oğuz Karayemiş
“Girilmez” (No Entry)
Can Küçük ve Cem Örgen’in yeni üretimlerinden oluşan “Girilmez” (No Entry), İMALAT-HANE’nin konumu itibariyle tanıklık ettiği üretim ağında bir eşik oluşturuyor. Sergide, “Girilmez” uyarısının dikkati keskinleştiren, herkesçe okunaklı, kişiler ve mekânlar arası ayrım belirten değerinin mekanik, biyolojik, sosyal ve gündelik karşılıklarına odaklanıyorlar. Küçük ve Örgen, bu uyarının arkasına geçildiğinde görülmesinin uygun olmadığı, iş güvenliği sınırlarının dışında kalan, kritik bilgilerin açığa çıktığı alanların fiziksel, duygusal ve ahlaki katmanlarını inceliyorlar.
Sergiye dair seçilmiş görseller ve basın kiti için tıklayınız.
Detaylı bilgi ve söyleşi talepleri için lütfen iletişime geçiniz:
Burcu Dimili
burcudimili@gmail.com
+90 (554) 458 33 13
Ziyaret Saatleri:
Salı – Cumartesi: 11:00 – 19:00
Adres:
Işıktepe BOSB Mah. Kırmızı Cd. No: 1/3C 16140, Nilüfer/Bursa
İletişim:
T: 0 224 241 41 84 | info@imalat-hane.com | imalat-hane.com | instagram.com/imalat_hane_
İMALAT-HANEWelcomes The New Season With Two New Exhibitions
İMALAT-HANE launches the new season with two new exhibitions. Guido Casaretto’s“Looking for the graviton in uneven plates” and Can Küçük and Cem Örgen’s“No Entry” will be open to art enthusiasts on September 10. Both exhibitions will be on view until December 10.
“Looking for graviton in uneven plates”
Most of the works in Guido Casaretto’s“Looking for graviton in uneven plates” are on view in Turkey for the first time. The artist, who often employs the acts of repeating and copying in his works, makes it possible to bring together the astronomic dynamics that produce stars, geodynamic processes that birth topographic formations, the crafts studio, and the artist’s workshop. We can trace a multi-cultural life in his productions; Casaretto contemplates transferring geographic and cultural elements through systems as the artist works through materials including cement, leather, earth, and epoxy.
Casaretto takes on the perception of nature and the reproduction of nature through digital tools, as he focuses on the notion of sensation. In his works, the artist is occupied with references of electronic information, various materialities, and art historical references, overlapping different sensations with the physical quality of the material within the framework of art history and types of perception. Casaretto is striking in his skill in imitating natural material, finding the right materials, and gaining mysteriously realistic impressions.
“The exhibition Looking for graviton in uneven plates’ brings together works by Guido Casaretto, an artist from Turkey of Italian descent, as he considers question-concepts that form the backbone of art, including repetition and uniqueness, sameness and difference, imitation and originality, limitation and freedom, production process and creation. In these works, the artist meticulously approaches the material elements of each artistic execution, reconstructing through the artist’s questions dynamics of various scales ranging from astronomic formations to the practices of crafts. This exhibition refers to different stations among astronomic, geologic, and cultural processes, dispersed within a problem that the artist focuses on in his practice: abstracting production processes on various scales in the form of a cluster that can be repeated by the body and this limited action can be closely monitored throughout the artistic production.” Oğuz Karayemiş
“No Entry”
The exhibition “No Entry,” comprised of new productions by Can Küçük and Cem Örgen, forms a threshold within the network of production that İMALAT-HANE witnesses through its location. The “No Entry” sign that sharpens the focus, legible by all, distinguishing the boundary between peoples and spaces, is matched with the mechanic, biologic, social, and quotidian correspondences. Küçük and Örgen focus on what happens once the sign is crossed, concentrating on the physical, emotional, and ethical layers of these areas in which what is seen is deemed inappropriate, transgressing the borders of work safety, and exposing critical information.
Please click here for selected images from the exhibition and the press kit.
For more information and interview requests, please contact:
Burcu Dimili
burcudimili@gmail.com
+90 (554) 458 33 13
Visiting hours:
Tuesday – Saturday: 11:00 – 19:00
Address:
Işıktepe BOSB Mah. Kırmızı Cd. No: 1/3C 16140, Nilüfer/Bursa
Contact:
T: 0 224 241 41 84 | info@imalat-hane.com | imalat-hane.com | instagram.com/imalat_hane_