Yüksel Arslan ve Erinç Seymen’i Buluşturan“Gökyüzü Başımızın Üstüne Düşebilir” Sergisi Nilüfer Belediyesi’nde Açıldı
Güncel sanatın ritmini yakalayan, farklı kuşakları cesur temalar altında buluşturan Nilüfer Belediyesi, yeni bir duo sergiye ev sahipliği yapıyor. Derya Yücel küratörlüğündeki “Gökyüzü Başımızın Üstüne Düşebilir” isimli sergi, Yüksel Arslan ve Erinç Seymen’in yapıtlarını Nâzım Hikmet Kültürevi’nde bir araya getiriyor.
İnsanın açmazlarını ifşa etme arayışına iki farklı kuşak sanatçının üretimleri üzerinden bakan “Gökyüzü Başımızın Üstüne Düşebilir” başlığındaki sergi; çeşitli doğal malzemeleri kullanarak geliştirdiği özgün tekniğiyle ürettiği ve arture adını verdiği resimlerle sanat tarihinde kendine güçlü bir yer edinmiş Yüksel Arslan ile alegorik, fantazmatik ve zarif bir estetik evren içinde sosyal normların altını güçlü bir söylemle kazıyan Erinç Seymen’in yapıtlarını karşılaşma formunda izleyiciye sunuyor. “Gökyüzü Başımızın Üstüne Düşebilir” sergisi, izleyiciyi bu dünyaya yabancılaştıran, trajedi ve mizah, dişil ve eril, gerçeklik ve sanrı gibi karşıt görünen kavramların tuhaf karışımı ile insanda müphem duygular uyandıran tedirgin edici bir atmosferi paylaşıyor.
Yüksel Arslan ve Erinç Seymen’in yapıtları izleyiciyi, insanlığın yarattığı sahte evrenden gerçek dünyaya giden uzun ve şiddetli bir yolun girişini bulabilmeleri için sarsıyor. Hegemonik sistem ve kültürlere dair direnen/eleştiren bir perspektifin sürekliliğinin altını çizmeyi amaçlayan sergi, iki sanatçının üretimlerini farklılıklar içinde aynı amacın tezahürü olarak yan yana getiriyor.
Derya Yücel küratörlüğünde, Öner Kocabeyoğlu Koleksiyonu ve Zilbermaniş birliğinde gerçekleşen sergi, Nâzım Hikmet Kültürevi’nde 26 0cak 2025 tarihine dek ziyaretçilerini bekliyor.
Daha fazla görselin yer aldığı basın kiti için tıklayınız.
Erinç Seymen hakkında:
ERİNÇ SEYMEN (1980, İstanbul) Erinç Seymen (d.1980, İstanbul-Türkiye) eserlerinde sınıfsal farklılıklar, toplum, cinsiyet, kimlik, aile ve milliyetçilik kavramlarının eleştirisine odaklanır. Sanatçı yoğunlukla desen olmakla birlikte resim, heykel, video ve yerleştirme gibi çeşitli disiplinler ile çalışır. Sanatsal üretiminde özellikle odaklandığı güç kavramını eserlerinde oyunculuk ile karşı karşıya getirerek dönüşüme uğratır. Seymen İstanbul başta olmak üzere, Ankara, Viyana, Paris, Berlin, Miami, Londra, Helsinki, Lizbon ve Eindhoven’da kişisel sergiler açtı ve karma sergilere katıldı. Mimar Sinan Üniversitesi Resim Bölümünden mezun oldu. 2006 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesinde BobFlanagan üzerine yazdığı tez ile yüksek lisansını tamamlayan Seymen’in seçili kişisel sergileri arasında; Homo Fragilis (Zilberman İstanbul, 2017), En Başa Dön (Galata Rum Okulu, İstanbul, 2017), Tohum ve Mermi (Rampa, İstanbul, 2012), İkna Odası (Galerist, İstanbul, 2009); Man Jam, Aura Seikkula küratörlüğünde (Finnish Museum of Photography, Helsinki, 2007); Karma sergileri arasında; LocusSolus (Arter, İstanbul, 2021), İçimdeki Çocuk: Ömer Koç Koleksiyonu’ndan Bir Seçki Sergisi (Abdülmecid Efendi Köşkü, İstanbul, 2019), Otelde Bir Gün (Zilberman, İstanbul, 2018), İntihal mi? Hal mi?, Yapı Kredi Kültür Sanat, İstanbul, Türkiye (2018); OHNE, Mekan68, Viyana (2016); Her Tercih Diğer İhtimaller İçin Bir Dışlamadır II (SALT Beyoğlu, İstanbul, 2015), VIVO, Ahmet Doğu İpek ve Kerem Ozan Bayraktar ile (Kasa Galeri, Sabancı Üniversitesi, İstanbul, 2015, Çok Sesli, Türkiye’de Görsel Sanatlar ve Müzik (İstanbul Modern Sanat Müzesi, İstanbul 2014), Confessions of Dangerous Minds Contemporary Art FromTurkey (Saatchi Gallery, Londra, 2011), Ruh Halleri: Çığrından Çıkmış Bir Nesil (EcoleNationaleSuperieuredesBeauxArts, Paris, 2010), İstanbul, traversée (PalaisdesBeauxArts de Lille, Lille, 2009), I Myself am War! (Open Space, Viyana, 2008), An Atlas of Events (Foundation CalousteGulbenkian, Lizbon, 2007), Alongthe Gates of Urban(K&S Galerie, Berlin, 2004) yer alıyor.
Yüksel Arslan hakkında:
YÜKSEL ARSLAN (1933, İstanbul) 1953-1954 yılları arasında İstanbul Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümünde okudu. İlk sergisini hocası Mazhar İpşiroğlu ve Sabahattin Eyüboğlu’nun girişimiyle 1955’te Maya Galerisi’nde açtı. 1959’da İstanbul Alman Kültür Merkezi’nde Phallisme isimli bir sergi açtı. André Breton’dan Uluslararası Sürrealizm Sergisine katılması için davet alıp gidemediği Paris’e daha sonra 1961’de galerici Raymond Cordier’nin davetiyle gitti. Aynı yıl ilk arture‘lerini yaptı. Paris’teki ilk sergisi ‘’Homonculuscucus-palus, planus-phallus- micrococcus’’u Raymond Cordier galerisinde düzenlendi. 1962’de Ferit Edgü’nün yazdığı Bozgun adlı kitabı resimledi. 1962’de ArturoSchwarz kendisinden altı arture satın aldı. 1967’de kısa bir süre için geldiği Türkiye’de açtığı sergideki on resim müstehcen olduğu gerkçesiyle toplatıldı ve hakkında dava açıldı. Aklanır aklanmaz resimlerini alıp Paris’e gitti ve 2009 yılındaki retrospektifine değin de dönmedi 1968-1969’da Aliénations dizisini, 1969-1975 arasında otuz arture’ den oluşan ve Maloine Yayınevi tarafından kitaplaştırılan Le Capital dizisini gerçekleştirdi. 1975-1979 arasında Essaid’Actualisationdu “Capital” serisini gerçekleştirdi. 1976’da Mehmet Ulusoy’un Egoist Hesabın Buzlu Sularında oyununun dramaturjisini yaptı. 1980’de Influences dizisine başladı. 1981’de Sedat Simavi Görsel Sanatlar Ödülünü İlhan Koman’la paylaştı. 1982’de Grandville Kara Mizah Ödülünü aldı. 1984’ten 1986’ya kadar Autotorture dizisi üzerinde çalılştı. 1986’da L’Homme dizisine başladı. 1990-1999 arasında Jacques Vallet ile karşılıklı konuşmalarından oluşan L’Homme dizisi yayınlandı. 2008’de New York Drawing Center’ da BrettLittman küratörlüğünde 27 arture’dan oluşan bir sergi açtı. 2009’da bir retrospektif düzenlendi. 2011’ de Ferit Edgü’yle mektuplaşmaları kitaplaştırıldı.
Nâzım Hikmet Kültürevi
Yüzüncüyıl, Uğur Mumcu Blv. 7/A, Nilüfer/Bursa
Instagram:
https://www.instagram.com/nilufersanat
https://www.instagram.com/niluferbel
Detaylı bilgi ve söyleşi talepleri için lütfen iletişime geçiniz:
Burcu Dimili
burcudimili@gmail.com
+90 (554) 458 33 13