Dolar 34,5055
Euro 36,4583
Altın 2.955,93
BİST 9.084,29
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Hatay 18 °C
Az Bulutlu

Nermin Akkan’dan | “Ayrıksı Çiçekler | Şerif Kutludağ

24.10.2019
1.299
A+
A-
Nermin Akkan’dan | “Ayrıksı Çiçekler | Şerif Kutludağ

AYRIKSI ŞİİRLER, DEMEK LAZIM…

Hemen “ayrıksı” kelimesiyle başlayalım söze!
Ayrıksı: 1- Benzerlerinden ayrı olan, genel kuraldan ayrılan, ayral, kuraldışı.
2. Kimseye benzemeyen, alışılagelmiş töre ve davranışlara uymayan, kimseye benzemeyişinden dolayı anlaşılmaz bulunan, yabansı ve uygunsuz görülen bambaşka, apayrı, acayip diye açıklanır TDK’nın sözlüğünde.
Buradan hareketle “Ayrıksı Çiçekler”e baktığımızda o zamana kadar görmediğimiz, gördüklerimizden çok farklı çiçekler diye düşünmeliyiz.

“Ayrıksı Çiçekler” Nermin Akkan Hanımefendinin, “Hece Mavisi”nden sonra yayınladığı ikinci şiir kitabının adı. Şimdi buradan isimden cisime; zarftan mazrufa bakarsak çiçeklerden şiirlere geçmemiz gerekiyor.
Bu geçişte de, ayrıksı kelimesinin kavramıyla şiirleri beraber düşündüğümüzde işte sadece bu şiir kitabında bulacağımız ya da başka yerlerde bulamayacağımız özel şiirlerin huzurundayız…

“Gözlerin Kokuyor, Mitoman Olmak İsterdim, Cervantes Bir Yanım, Bağışlayasım Var, Ölü Çiçekler Boy Vermekte, “İş İşten Geçti”ye Sarıldı Zaman, Seni Azıttım, Yürek İftar Ruh Sahur, Postacı Kapıyı İkinci Kez Çaldı, Yusuf’ta Hakk’a Talibim Zahir, Buyrun Cenaze Namazına, Şiir Ölür, Bismillahirrahmanirrahim Kış, Senli Şimşeğin Yelesinde Öleyim, Semah Döndüm Anadolu’ya, Şiir Acıktım Yaylalardan vb

Ve bu başlıklar altından, kayalardan süzülüp gelen sular misali şiir özlerinden özlü mısralar:

Ocak
Yeniden doğuş küllerinden
Güneşe gülümsemesi kardelenin
Kaçak bir kuzunun ilk meleyişi bahar sanrısında
Ellerinin kınasıyla bir gelinin
Yuvasına göz süzüşü tüllerinden

Baş menekşesi kokuyor gözlerin

Gözlerin kekik
Gözlerin yemlik
Gözlerin madımak kokuyor
………………………………………………….
Şiirle okurdum
Anneleri gelinceye dek kuş yavrularına
Hiç kar yağmazdı dağlarıma
………………………………………………………
Ne zaman kızıllık düşse Sonbahara
Bir garip özlem tutuşur, ilkbahara…
Bir yandan
Kızıllığına banarken yüreğim Sonbaharın
Diğer yandan
Menevişlerine sulanır deli gönlüm nevhbaharın
……………………………………………………………………
Anadolu akarım her yöreden isim isim
Gelincik açar
Gözyaşı eserim her mevsim…

Her yarının dünlüğünde bugünümü yaşıyorum” diyor ya Hece Mavisi’nde sayın Akkan. Ayrıksı Çiçekler’de de Tokat Almus’un ve Kadıköprü Köyünün endemik kelimelerini ekelemiş şiirlerine…

Kadıköprü’den çıkan bir kaynak suyu misali, Sevgili Nermin Akkan’ın hayat ırmağı hep kaynağındaki arı duru duyguları taşımış şiirlerine hem de yörenin en temiz ve en saf kelimeleriyle… Ayrıksı tatlar ve kokular mı bulmak istiyorsunuz şiirlerde, o halde buyrunuz efendim,“Ayrıksı Çiçekler”deki ayrıksı şiirlere…

Şerif KUTLUDAĞ 21 Ekim 2019 DEHA 20’deki yazım.

Muhabbetle …

 

Nermin Akkan
Nermin Akkan, Hece Mavisi (2018), Ayrıksı Çiçekler (2019), Cerensiz Olmaz –Anne ile Kızın Uzun Yolculuğu- (2019), Yayla Rüzgârı (2020) ve Kimsesiz Şiirlei’nden (2021) sonra altıncı eseridir. 1971’de birlikte çatısı altına girdiği Tokat Öğretmen Okulu yıllarında şiirleriyle tanıdığı, ama derste yaptığı - kimsenin aklına gelmeyecek dil oyunlarıyla örülü esprilerinden dolayı, ilerde Ahmet Haşim kalemiyle yazılmış mizah bulutlarından aldığı nemi serpen bir deneme yazarı olarak göreceğimizi düşünmüş. Şimdi onun görebildiği yazıları, aradan geçen uzun yıllar boyunca o kalem daha nice mürekkeple karşılaşsa da hepsini silerek kendine özgü karakteristik yazıyı ortaya çıkarmaya çabalamış. Çabanın ne kadar şuurlu olduğu hakkında fikir yürütebilmek metinlerin iç dünyasındaki cehennemî kavuruculuğun da serinletici “yayla rüzgârlarının da kalbe aktığı ilham dönemlerinden okuyucuya vardığı son güne kadarki kılık değiştirmelerini bilmek gerekir. Bu ancak yazdıklarını bir kitap için biriktirmek yerine peyderpey yayımlamayı seçen kalem erbâbı için denenebilecek bir yoldur.
BİR YORUM YAZIN
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.