Dolar 34,5055
Euro 36,4583
Altın 2.955,93
BİST 9.084,29
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Hatay 18 °C
Az Bulutlu

Osman Bozkurt’un “HATIRLA” Adlı Sergisi Merdiven Art Space’te Açıldı

Osman Bozkurt’un “HATIRLA” Adlı Sergisi Merdiven Art Space’te Açıldı

Osman Bozkurt’un “HATIRLA [REMEMBER]” adlı sergisi 4 Eylül’de Merdiven Art Space’te açıldı. Kentin sosyal coğrafyası, mimarisi ve kültürel tarihini inceleyen sanatçının sergi kapsamındaki çalışmaları demografi, kentleşme ve haritacılık üzerine yürüttüğü metodik araştırmalara dayanıyor.

Sanatçı, “HATIRLA [REMEMBER]” sergisinde İstanbul’da süregelen yıkım, inşa ve yeniden inşa sürecine tanıklıklarından yola çıkıyor. Bu biteviye döngüyü kentin harabelerinden topladığı yapı artıklarını kullanarak irdeliyor.

Zaman ve hafıza kavramlarını sorgulayan Bozkurt, fotoğraf, video, heykel, ses ve yerleştirmelerle molozlaştırılmış bir kentin silinen hafızasını somut kanıtlarla izleyiciye hatırlatıyor. Bu son dönem ve bazı geçmiş işlerini İstanbul’da ilk kez sergiliyor. Sergiyi 26 Ekim Cumartesi gününe dek ziyaret edebilirsiniz.

Serginin giriş katındaki “MŌLĒS I” (2024) ve “MŌLĒS II” (2024) hem geçmiş hem gelecekle bağlantı kuruyor. Bozkurt’un kent genelinden topladığı moloz parçalarıyla ürettiği bu totemler, taş taş üstünde bırakmayan bir geçmişle hesaplaşma girişimi olabileceği gibi, yıkıntılardan yeni bir gelecek kurulabileceği fikrine de işaret ediyor. İyi şans getirdiği düşünülen ve meditatif bir içsel denge arayışı olarak da dikkate alınabilecek taş istifleme (stone stacking) eylemini topladığı moloz parçalarıyla gerçekleştiriyor. Geleceğe umutlu ve ihtiyatlı bir bakışla girişilen bu “geri sarma” (rewind), bir “ŞAKUL” [PLUMB LINE] (2024) gerektiriyor. Bozkurt’un üretimi, ilk olarak bu katta arkeolojik çalışmalarla kesişiyor. “DÖNGÜ” [CYCLE] (2024) siyah-beyaz iki fotoğraf karesini tek bir baskıda birleştiriyor: sol tarafta yakın geçmişten bir moloz yığını, sağ tarafta ise Keban Barajı’nın tamamlanması ile 1975’ten itibaren yavaş yavaş sular altında kalan Norşuntepe höyüğü yer alıyor. En kadim yapıların harabeye dönüşebileceğini anımsatan bu iş, insanlığın yapı inşa etme geçmişi ve dürtüsü üzerinden antik çağı bugüne bağlıyor.

“DESTRUCTION” [YIKIM] (2007), Bozkurt’un bir Budapeşte ziyaretinde, yenilenmekte olan MÉMOSZ (Macar İnşaat İşçileri Ulusal Birliği) kongre binası önünde yakaladığı mükemmel bir anı donduruyor. Yapımı 1950’de tamamlanan binanın cephesindeki devasa rölyef, komünizm ideali ‘kadın-erkek birlikte çalışılan’ bir inşaat sahasını betimlerken 2007 yılında aynı binanın yıkımında çalışan işçiler bu rölyefin önündeki hafriyat kamyonuna kalas taşırken görülüyor. Böylelikle Bozkurt, altını çizdiği zaman döngüsünü o an orada olmanın tesadüfüyle tek kareye sığdırıyor. Bu fotoğraf çoğunlukla göz ardı edilen iş gücüne dikkati çekerken üst kattaki işlere de göz kırpıyor: “KİREMİTLER” [TILES] (2024) ve “TUĞLA” [BRICK] (2024).

Serginin üst katında Bozkurt’un, yıllar boyu katman katman kazmaya devam ettiği konu ve süreçleri içeren işleri barındırıyor. Covid-19 salgınının sebep olduğu karantina günlerinde sanatçının ana meşgalesi, yıkımı virüs nedeniyle durdurulan komşu binadan artakalan maddi kalıntıları toplamak oluyor. Marsilya ve Selanik menşeli çatı kiremitleri, tuğlalar, beton parçaları, boru ve çivilerden oluşan bu buluntu yapı kalıntıları   mütevazı bir koleksiyonu ortaya koyuyor. Keşifleri sırasında çektiği bir dizi fotoğrafı derleyen “DOMESTIC ARCHEOLOGY” [DOMESTİK ARKEOLOJİ] (2020) videosu, saha araştırmasını özetliyor. Videoya eşlik eden “KİREMİTLER” [TILES] (2024) ve “TUĞLA” [BRICK] (2024), “PİK” 60/500 (2024) ve “ANTEN” [ANTENNA] (2024) ise alelade birer yapı buluntusu olmanın ötesinde, molozlaştırılmış bir kentte yaşanmışlıklara dair elle tutulur kanıtlar sunuyor.

Galerinin sokak cephesinde yer alan “BAHAR” [SPRING] (2024) isimli fotoğraf tüm buluntuları temsilen muzip bir bahar gününü yansıtıyor. Üst kattaki öz portresi “CARANTINA DAYS – INTERRUPT” [KARANTİNA GÜNLERİ – KESİNTİYE UĞRATILMIŞ] (2021) işiyse sanatçının hayattan izole yaşadığı günlerdeki değişimini tüm cesaretiyle resmediyor.

Not: Basın bülteni Amira Akbıyıkoğlu Arzık’ın sergi üzerine metni üzerinden derlenmiştir.

 

Osman Bozkurt hakkında:

 Sanatçı, Mimar Sinan Üniversitesi Fotoğraf Bölümü’nden mezun oldu ve çeşitliüniversitelerde öğretim görevlisi olarak dersler verdi. Çalışmalarında, kentsel bir hafızaoluşturabilmek için şehirdeki yaşamın bilinçaltı inceliklerine ve unutulmuşparadokslarına fotoğraf ve video aracılığıyla tanıklık etmektedir. Kimlik ve temsiliyetbiçimleri; kent hayatı ve mimarisi; kamusal ve özel alan arasındaki boşluklar,muğlaklıklar; toplumsal bellek bağlamında hatırlama ve unutma; kabullenme vereddetme; işlev ve işlevsizleştirme ile kamusal yaratıcılık işlerinin ana aksınıoluşturmaktadır.

Bozkurt’un işleri, aralarında Pera Museum (Istanbul, 2023), YARAT Contemporary ArtCenter, (Baku 2022), SCHIRN KUNSTHALLE (Frankfurt, Germany 2018), MAXXI TheNationalMuseum of XXI Century Arts (Rome, Italy 2015), PRATT Manhattan Gallery(NYC, USA 2015), Kunsthaus Zürich (Switzerland 2015), ZKM Center for Art and MediaKarlsruhe (Germany 2013), ArrowFactory (Beijing, China 2012), AsiaTriennialManchester’11 / Castlefield Gallery, (Manchester, UK 2011), MASS MoCA(Massachusetts, USA 2011), MuseoMadre (Naples, Italy 2009), FRIEZE Art Fair(London, UK 2008), Insa Art Space (Seoul, Korea, 2008), TATE Modern (London, UK2007), Platform Garanti Contemporary Art Center (Istanbul, Turkey 2006) bulunduğu birçok kurum ve müzede sergilendi.

Bozkurt’un çalışmaları; Urban Mirrors-ReflectionsFromtheArtists of IstanbulbyAlistairHicks/ YKY, 101 Artworks-FortyYears of TurkishContemporary Art/ Publishedby art-ist/Revolver, Art Works/ Deutsche Bank Collection, Global Activismand Art-Conflict inthe 21st Century / MIT Press, TheFuture of History / Neu Zürcher Zeitung Publishing,SzeneTürkei: Abseits, aber Tor! by Vasıf Kortun&Erden Kosova/ Walter König,TriennialCity:LocalisingAsian Art/ CornerhousePublication’da yayınlandı.

Ayrıca fotoğrafları Nafas Art Magazine, CameraAustria, TheIndependent ve IMAGES /Le Magazine de la Photographie gibi çok sayıda süreli yayında yer aldı.2008 yılında TheIndependent (UK) gazetesi tarafından gelecek vaadeden en iyi 20sanatçı arasında gösterilen Bozkurt’un eserleri özel koleksiyonlar ve Deutsche Bankkoleksiyonunda yer almaktadır.

2006 yılında kurulan, kâr amacı gütmeyen sanatçı inisiyatifi PiST/// Disiplinlerarası ProjeAlanı’nın kurucu ortağı ve eş yöneticisi. İstanbul’da yaşıyor ve çalışıyor.

 

Osman Bozkurt Websitesi:

www.osmanbozkurt.com

Osman Bozkurt Instagram:

https://www.instagram.com/fedoramca

 

Merdiven Art Space Instagram:

https://www.instagram.com/merdivenartspace/

Adres:

Meclis-i Mebusan Cd. Murat Han No:31A Fındıklı / Beyoğlu / İstanbul

 

Detaylı bilgi ve söyleşi talepleri için lütfen iletişime geçiniz:

Burcu Dimili

burcudimili@gmail.com

+90 (554) 458 33 13

 


BAHAR [SPRING] 2024

Hahnemühle Matt Fibre kağıt üzerine Fine Art Baskı

30 x 40 cm (Çerçeveli)

Fine Art Print on Hahnemühle Matt Fibre paper

30 x 40 cm (Framed)

Edisyon 1/4 +1 AP

 

DESTRUCTION [YIKIM] 2007

Kompozit panel üzerine sıvama kromojenik baskı

135 x 185 cm (Çerçeveli)

Chromogenic print on composite panel

135 x 185 cm (Framed)

Edisyon 2/5 + 2 AP

 

DÖNGÜ [CYCLE] 2024

Metalik kağıt üzerine kromojenik baskı ve pleksi

38 x 68 cm (Çerçeveli)

Chromogenic print on metallic paper and plexiglass

38 x 68 cm (Framed)

Edisyon 1/1 + 1 AP

 

OSMAN BOZKURT HATIRLA / REMEMBER

04.09.2024 – 26.10.2024 @merdivenartspac

Administrator
Editörden Yazı Atölyesi, Çağdaş Türk ve Dünya Edebiyatı’nı merkezine alan bir Websitesidir. Yazı Atölyesi’ni kurarken, okurlarımızı günümüzün nitelikli edebi eserleriyle tanıtmayı ve tanıştırmayı hedefledik. Yazarlarımız, Yazı Atölyesi’nde, edebiyat, sanat, tarih, resim, müzik vb. pek çok farklı alandan bizlere değer katacağını düşünüyoruz. Bu amaçla, sizlerden gelen, öykü, hikaye, şiir, makale, kitap değerlendirmeleri, tanıtımı ve film tanıtım yazıları, anı ve edebiyata ilişkin eleştiri yazılarla, eserlerinize yer veriyoruz. Böylelikle kitaplarınızla eserlerinizin yer aldığı Yazı Atölyesi’nde, dünya çağdaş edebiyatı ile sanatın pek çok farklı alanında değer katacağına inanıyoruz. Yazı Atölyesi kültür sanatın, hayatın pek çok alanını kapsayan nitelikli edebiyat içerikli haber sunar. Bu nedenle başka kaynaklardan alınan, toplanan, bir araya getirilen bilgileri ve içerikleri kaynak belirtilmeksizin yayına sunmaz. Türkçenin saygınlığını korumak amacıyla ayrıca Türk Dil Kurumu Sözlüğünde önerilen yazım kuralları doğrultusunda, yayınladığı yazılarda özellikle yazım ve imla kurallarına önem verilmektedir. Yazı Atölyesi, üyeleri ve kullanıcılarıyla birlikte interaktif bir ortamda haticepekoz@hotmail.com + yaziatolyesi2015@gmail.com mail üzerinden iletişim içinde olan, bu amaç doğrultusunda belirli yayın ilkesini benimsemiş, sosyal, bağımsız, edebiyat ağırlıklı bir dijital içerik platformudur. Katkılarınızdan dolayı teşekkür ederiz. http://yaziatolyesi.com/ Editör: Hatice Elveren Peköz Katkılarınızdan dolayı teşekkür ederiz.   http://yaziatolyesi.com/   Editör: Hatice Elveren Peköz   Email: yaziatolyesi2016@gmail.com haticepekoz@hotmail.com   GSM: 0535 311 3782 -------*****-------
BİR YORUM YAZIN
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.