Dolar 34,4910
Euro 36,3975
Altın 2.965,97
BİST 9.261,52
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Hatay 19 °C
Çok Bulutlu

Toprağın, Suyun ve Havanın Hikâyelerini Buluşturan “Mahsul Vakaları” Sergisi Bayetav Sanat’ta Açılıyor

Toprağın, Suyun ve Havanın Hikâyelerini Buluşturan “Mahsul Vakaları” Sergisi Bayetav Sanat’ta Açılıyor

Dünya ile kurulan ilişkilere dair tarifleri yeniden ele alan, araştırma ve programlarını Dilşad Aladağ’ın üstlendiği “Mahsul Vakaları”, işbirlikleri ve bir aradalıklara dayalı bir sergi ve kamu programı olarak, 27 Nisan-22 Eylül 2024 tarihleri arasında İzmir’de yer alan Bayetav Sanat’ta hayata geçiyor.

“Mahsul Vakaları”, Çukurova’da başlayan ve İzmir’de devam eden, Anadolu’nun Akdeniz kıyılarındaki kırsal modernleşme sürecinin çevresel, kültürel ve toplumsal mahsullerini araştıran “Mahsul Projesi”nin bir uzantısı. 2022 yazından bu yana süren, coğrafya gezileri, arşiv ziyaretleri, görüşmeler ve kayıtlarla beslenen araştırma, eş zamanlı olarak genişleyen çevrimiçi bir arşiv denemesi de sunuyor.

İzmir ayağı BAYETAV Bir Arada Yaşarız Destek Programı kapsamında desteklenen “Mahsul Projesi”, ekolojiyi türler arası ilişkilerle kenetlenen çok katmanlı ve devingen bir ağ olarak ele alıyor. “Mahsul Vakaları” ile bugünün devinimlerini coğrafyadan hikâyelerle hatırlayarak, yeniden seslendirerek ve türler arası birliktelikler hayal ederek düşünmeyi öneriyor.

“Mahsul Vakaları”, Anadolu’da hâlâ izleri süren, dünyayla başka türlü ilişkilenme biçimlerini de tarifleyen kadim üretim yöntemlerini pratiğe dökerek hatırlama ve türeterek aktarma olasılıklarını keşfediyor. Sergide birbirine dokunan, iz bırakan ve muhafaza eden yerel malzeme ve usullere, arşiv belgeleri, yayınlar, ses, çizim, fotoğraf ve video gibi pek çok farklı mecra ve malzeme eşlik ediyor.

Arapça حَصَلَ (hasl) fiil kökünden türeyen ve Anadolu’da konuşma diline eklemlenen mahsul, dünyayla girdiğimiz ilişkilerle hasıl olanları tarifliyor. Bu ilişki vermekten çok almaya; verime, miktara ve ebata odaklandıkça hasıl olanların kuvveti, tesiri ve sürekliliği değişiyor. Toprağa ekilen bir tohumla bin tohumun, bir barajla bin barajın hasılatı dünyada bambaşka izler bırakıyor.

Birbirine dolanık türlerin ve katmanların devinimiyle oluşmuş ekolojilerde mahsuller de bir o kadar dolanıktır. Yalnız hasılata odaklanan insan merkezli bir bakış, hasılatın yörüngesinde vuku bulanları gözden kaçırır. “Mahsul Vakaları”, merkezi çeperinde kalanlarla, hasılatı yörüngesindekilerle birlikte görebilmenin, rafa kaldırılan usül ve araçlarla sürdürebilmenin biçimlerini araştırıyor. Sergi ve kamu programı, dünyayı benzer meraklarla mesken tutan üretimleri yankılarken onlarla işbirliği yaparak çoğalıyor, toprağın, suyun ve havanın hikâyelerini buluşturuyor.

Sergide yer alan sanatçılar:

ANATOPIA, Ali Cindoruk, Aslıhan Demirtaş, Aslı Özdoyuran, Dilşad Aladağ, Eylül Şenses, Fatma Belkıs & İz Öztat, Yasemin Ülgen.

Dilşad Aladağ hakkında:

Dilşad Aladağ pratiğini sanat, araştırma, miras ve ekoloji alanlarının kesişimin de sürdürüyor. Bireysel pratiğiyle beraber geçmişte Plankton Project, Unutma Bahçesi gibi kolektif üretim süreçlerinde de yer alan Aladağ’ın güncel çalışmaları mekânsal ve ekolojik dönüşüm süreçlerinin temsil biçimlerine ve tarih yazımına odaklanıyor. Arşiv ve saha araştırması yoluyla diyaloglar başlatmak ve anlatılar kurmak sanatsal araştırma süreçlerini şekillendiriyor.

Aladağ lisans eğitimini İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nde, yüksek lisans eğitimini Weimar Bauhaus Üniversitesi Avrupa Kent Çalışmaları Bölümü’nde tamamladı. Kolektif veya bireysel üretimleri Prince Claus Seeds Awards, Culture CIVIC, BAYETAV Bir Arada Yaşarız Destek Programı, SALT Araştırma Fonları ve SAHA Sürdürülebilirlik Fonu tarafından desteklendi. Üretimleri Kunsthaus Hamburg, DEPO İstanbul, Franconia Yahudi Müzesi, Daadgalerie, SALT Araştırma ve Programlar gibi çeşitli platformlarda yer buldu.

Güncel olarak Mahsul Projesi’ni yürütüyor ve Heinrich Böll Vakfı bursiyeri olarak Bauhaus Üniversitesi’nde Sanat ve Tasarım alanında doktora çalışmalarına devam ediyor.

Websitesi: https://dilsadaladag.com

Instagram: https://www.instagram.com/dilsadaladag/

Mahsul Websitesi: https://mahsul.info/

Mahsul Instagram: https://www.instagram.com/mahsulprojesi/

Bayetav Sanat hakkında:

Bayetav Sanat, Bir Arada Yaşarız Eğitim ve Toplumsal Araştırmalar Vakfı’nın başta İzmir olmak üzere Türkiye genelindeki çalışmalarını farklı disiplinlerden gelen üretimlerle buluşturmayı ve toplumsal, kültürel ve kentsel hafızanın güçlenmesine katkıda bulunmayı amaçlayan bir karşılaşma alanı.

İzmir’in Bornova ilçesindeki Fernand Pagy Levanten Köşkü’nde kurulan sanat mekânı kentin toplumsal hafızasında önemli yeri olan bir arada yaşama kültürünün tarihsel ve kültürel çoğulluğuna dikkat çekip, bu kültürü sanatsal pratikler ve akademik çalışmalar aracılığıyla bugüne taşımayı amaçlıyor.

Bayetav Sanat, Levanten Kültürü Sergi Alanı’na ev sahipliği yapıyor. Sanat ve tasarımı, toplumsal kutuplaşmaları ve ayrışmaları aşarak bir arada yaşama kanallarını genişletmenin bir parçası olarak görüyor; ekosistemle dost, bütünleşik yaşamın bir parçası olarak deneyimlemeyi ve değerlendirmeyi amaçlıyor ve sanat pratiğine bu konuları eşlik edenleri mekânına misafir ediyor.

Websitesi: https://www.bayetav.org/tr/mekanlar/bayetav-sanat

Instagram: https://www.instagram.com/bayetavsanat

Adres: Erzene Mah. 80. Sokak No: 26 Fernand Pagy Köşkü, Bornova, İzmir

İletişim: info@bayetav.org

Ziyaret saatleri: Pazartesi hariç hergün 11:00-19:00


MAHSUL VAKALARI – Fotoğraf – Eser künyeleri:

1: RENK, ANATOPIA (Aslıhan Demirtaş, Dilşad Aladağ, Eylül Şenses, Yasemin Ülgen), 2024, mekana özgü çok kanallı ses yerleştirmesi.

Sesigüzel gürgen kasnaklı eleklerden nakledilen frekansları Emre Gönlügür, Dicle Kumarslan, Ezgi Hamzaçebi, Gizem Kıygı, Alen Mevlat, Merve Bedir, Fulya Peker, Seda Mimaroğlu, Deniz Gündoğan İbrişim, Aslıhan Demirtaş, Dilşad Aladağ, Eylül Şenses, Yasemin Ülgen kaydetti.

Fotoğraf: Sesigüzel’in içinden, Aslıhan Demirtaş, KHORA Office, 2024.

2: Özgür Akacak, İz Öztat & Fatma Belkıs2015, Tülbent üzerine baskı

Özgür AkacakSuyu Kim Taşır isimli yerleştirmenin bir parçası olarak 2015’te 14. İstanbul Bienali için üretildi ve 2017’de 13. Sharjah Bienali için tekrar ele alındı.

3:  Yerliler ve Yersizler, Dilşad Aladağ, video yerleştirme, 2024

Videodan ekran görüntüsü, Dilşad Aladağ, 2024

Yerliler ve Yersizler araştırması Culture CIVIC: Kültür Sanat Destek Programı kapsamında Avrupa Birliği’nin desteğiyle ve BAYETAV Bir Arada Yaşarız Destek Programı desteğiyle yürütülmüştür.

4:  Kumulun Tesbiti, Kıyının İcadı, Dilşad Aladağ, 2023, Sunum performans ve Yayın (Tek edisyon)

4.1 – Performans kaydı ekran görüntüsü, Doğa Yirik, AVTO İstanbul, 21.12.2023

Kumulun Tespiti, Kıyının İcadı araştırması Culture CIVIC: Kültür Sanat Destek Programı kapsamında Avrupa Birliği’nin desteğiyle üretilmiştir. Meriç Öner tarafından yürütülen Kıyılar araştırması kapsamında gerçekleşen aynı isimdeki sunum performans, British Council Yaratıcı İş Birlikleri Hibe Programı kapsamında desteklenmektedir.

4.2 – yayının fotoğrafı, Dilşad Aladağ, 2024

5:  Mahsul Ziyaretleri

Mahsul Ziyaretleri BAYETAV Bir Arada Yaşarız Destek Programı desteğiyle İzmir’e uzanan ve İzmir’i besleyen havzalarda gerçekleşti. Her ziyaret ev sahibinin deneyimini ve birikimini paylaştığı bir diyaloğu başlatırken ziyaretler Mahsul Projesi tarafından farklı mecralarda kaydedildi.

Ziyaret saatleri: Pazartesi hariç hergün 11:00-19:00


Detaylı bilgi ve söyleşi talepleri için lütfen iletişime geçiniz:

Burcu Dimili

burcudimili@gmail.com

+90 (554) 458 33 13

 

Administrator
Editörden Yazı Atölyesi, Çağdaş Türk ve Dünya Edebiyatı’nı merkezine alan bir Websitesidir. Yazı Atölyesi’ni kurarken, okurlarımızı günümüzün nitelikli edebi eserleriyle tanıtmayı ve tanıştırmayı hedefledik. Yazarlarımız, Yazı Atölyesi’nde, edebiyat, sanat, tarih, resim, müzik vb. pek çok farklı alandan bizlere değer katacağını düşünüyoruz. Bu amaçla, sizlerden gelen, öykü, hikaye, şiir, makale, kitap değerlendirmeleri, tanıtımı ve film tanıtım yazıları, anı ve edebiyata ilişkin eleştiri yazılarla, eserlerinize yer veriyoruz. Böylelikle kitaplarınızla eserlerinizin yer aldığı Yazı Atölyesi’nde, dünya çağdaş edebiyatı ile sanatın pek çok farklı alanında değer katacağına inanıyoruz. Yazı Atölyesi kültür sanatın, hayatın pek çok alanını kapsayan nitelikli edebiyat içerikli haber sunar. Bu nedenle başka kaynaklardan alınan, toplanan, bir araya getirilen bilgileri ve içerikleri kaynak belirtilmeksizin yayına sunmaz. Türkçenin saygınlığını korumak amacıyla ayrıca Türk Dil Kurumu Sözlüğünde önerilen yazım kuralları doğrultusunda, yayınladığı yazılarda özellikle yazım ve imla kurallarına önem verilmektedir. Yazı Atölyesi, üyeleri ve kullanıcılarıyla birlikte interaktif bir ortamda haticepekoz@hotmail.com + yaziatolyesi2015@gmail.com mail üzerinden iletişim içinde olan, bu amaç doğrultusunda belirli yayın ilkesini benimsemiş, sosyal, bağımsız, edebiyat ağırlıklı bir dijital içerik platformudur. Katkılarınızdan dolayı teşekkür ederiz. http://yaziatolyesi.com/ Editör: Hatice Elveren Peköz Katkılarınızdan dolayı teşekkür ederiz.   http://yaziatolyesi.com/   Editör: Hatice Elveren Peköz   Email: yaziatolyesi2016@gmail.com haticepekoz@hotmail.com   GSM: 0535 311 3782 -------*****-------
BİR YORUM YAZIN
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.