Dolar 34,9466
Euro 36,7211
Altın 2.977,22
BİST 10.125,46
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Hatay 15 °C
Açık

İKNA BARBARLIĞI-Josef H. Kılçıksız

Otoriter yöneticiler de aslında, yabancı yatırımcıların, küresel anlaşmaların, uluslararası finansın, ucuz işgücü hareketliliğinin ve sermayenin esiri olmuş ulusal ekonomilerini tam olarak kontrol edemeyeceklerinin farkındalar.
Seçmene, ülkelerinin ancak ‘kültürel arınma’ yoluyla küresel anlamda siyasi bir güce dönüşeceği vaadinde bulunuyorlar.
İşte bu yüzden iktidarsızlıklarını kültürel arınma savının arkasına gizlemeye çalışıyorlar. Kültürel arınma, saplantılı bir büyüklük nostaljisiyle (Osmanlı) el ele, büyük hayal kırıklıklarına uğramışlar arasında karşılığı olan bir anlatıya dönüşmüştür.

İnsanın büyük düşleriyle İyi’ye doğru yolculuğunun her şeye rağmen sürdüğünü görmek beni sevindiriyor. Salgının ölümcül şiddetini önlemek onun sadece biyolojik-patojen arka planı hakkında kafa yormakla mümkün değildir. Virüsün sosyal Darwinist bir çılgınlıkla zayıfları kırımdan geçirdiği apaçık ortadadır. Salgının ölümcül şiddetini önlemek bu bakımdan yeni tür bir sosyal sözleşme üzerine inşa edilen kamucu bir dayanışmayı gerektirmektedir.

İKNA BARBARLIĞI-Josef H. Kılçıksız

Liberal demokrasinin popülist bir otoriterlik ile yer değiştirdiği dünya kapsamında bir gerileme çağından söz etmek mümkün.

Modern insanın davranışlarında belirli bir öngörülebilirlik ve düzen yok. İnançlar hayatı anlamlandırmada başarısız kalmış. Ardıllık zincirinin kırıldığı, sanki neden-sonuç ilişkisinin ortadan kalktığı bir ara dönemden geçiyoruz. Bildik konvansiyonel çerçevenin dışına taşan ve hiç beklenmedik tehlikeli gelişmelerin ortaya çıkabileceği bir çağ bu.

xxx

Gerçekliğin söylemsel olarak inşa edildiği bir post-gerçeklik çağının tam da içinden geçiyoruz. Ya da gerçeklik hologramlara dönüşmüş olanların içinden geçiyor.

xxx

Küreselleşme dünyanın sakinlerine bir ölümsüzlük deneyimi sunmak iddiasında. Bu yanılsamalı iddianın arkasında aslında bir rüyanın karabasana dönüşme ihtimalinin öyküsü var.

xxx

Kültürel heterojeni hızlı bir vitesle kentsel bir arada yaşama modasının (fashion) nihaî karakteristik özelliğine dönüşmek üzere.

Doku uyuşmazlığı içinde, birbirini tanımayan yabancıların yanyanalığından oluşan modern toplumu bize dayanışma, empati ve çok kültürlülük toplumu olarak kakalamaya çalışıyorlar. Oysa bazı sıvılar birbirine karışmazlar.

xxx

Bu evrenselci seçkinciler içinde, büyük paradigma kırılmalarından sonra, çok kolay ekonomik liberalizme uyum sağlamış “kültürel bir sol” da var.

Kültürel sol, seçmende bir çeşit demokrasi yorgunluğu oluşturdu.

Geriye doğru büyük bir kalkışma ile karşı karşıyayız.

xxx

Yazının tümü için

http://songemidergisi.com/ikna-barbarligi-josef-hasek-kilciksiz/

Josef Hasek Kılçıksız
Antakya’da Hıristiyan bir ailenin çocuğu olarak dünyaya geldi. • Hacettepe'de Felsefe (Lisans Diploması) • İstanbul üniversitesinde Sosyal antropoloji • Ege üniversitesinde Sanat Tarihi öğrenimi gördü. Yüksek Öğrenim serüveni yurt dışında da sürdü. • Roma Pontificia üniversitesinde Felsefe ve Katolik Teolojisi • Tampere (Finlandiya) üniversitesinde Beşeri bilimler, Felsefe ve Alman Filolojisi eğitimi aldı. Halen aynı üniversitede yardımcı asistan, doktora öğrencisi olarak görev yapıyor. • Aynı üniversitenin Pedagojik Bilimler Fakültesinde lisans eğitimi gördü. Uzun yıllar devlet ve özel eğitim kurumlarında öğretmen olarak da çalıştı. • Doktora çalışması nedeniyle Ernst-Moritz Arndt(Almanya/Greifswald) üniversitesinde yazar Wolfgang Koeppen’in üçlemesi üzerine araştırmalar yaptı. (Temmuz/2011) Edebi yayınlarının yanı sıra şiir çalışmaları,bir Fin yayın evi aracılığıyla "Hedelmät jotka eivät tuoksu ruudille" (Dilin Barut Kokan Kekremsi Meyveleri ) adı altında daha önce yayınlandı (2006/Eylül) Bahar Kapımda şiir kitabı, Etki yayın evi, İzmir, 2014 Buzdan Kuşlar Ormanı (Şiir) Zamana Adanmış Yüzlerimiz (Anlatı, Öykü) • Felsefi ve sosyal içerikli yazıları, Aamulehti, Helsingin Sanomat ve Tamperelainen gibi değişik Fin gazetelerinde yayınlandı.  Türk, Fransız ve Fin dergi ve gazetelerinde yayınlanmış ve hâlâ yayınlanmakta olan, Türkiye’deki siyasal-sosyal gelişmelerle ilgili analizler içeren sayısız makalesi de bulunuyor. • Josef Hasek Kılçıksız, iyi ve çok iyi derecede Almanca, Arapça, Türkçe, İngilizce, Fransızca, Fince ve İtalyanca biliyor.
BİR YORUM YAZIN
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.