Dolar 34,4910
Euro 36,3975
Altın 2.965,97
BİST 9.261,52
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Hatay 19 °C
Çok Bulutlu

Günün Kitapları / Değerlendirme: Gazeteci Özkan Saçkan

Günün Kitapları / Değerlendirme: Gazeteci Özkan Saçkan

5 MAYIS TARİHLİ GÜNÜN KİTAPLARI

Kitapçıların raflarında yer alan, 6 kitabı sizler için yorumladım.

HİKÂYEDEN ADAMLAR: Yol bizi nereye götürür bilinmez ama bazen akıntının tersine yüzmenin de ilerleme sayıldığını biliyoruz. Eğer karşılaştıysak, seninle aynı suda yüzüyoruz demektir. Senin için ayırdığımız sayfalara kendi hikâyeni yazmanı ve akıntıya karşı birlikte yüzmeyi diliyoruz. Elindeki bu kitap, bir arayış içerir. Belki de hikâyenin sonunda hepimiz, güçlü birer ejderhçaya dönüşürüz, kim bilir…
//AŞK ROMANLARI OKUYAN İHTİYAR: Yazarın büyüleyici kaleminden iktidar sahipleri, doğanın ve masum insanların sömürülmesi ve edebiyatın gücü üzerine uzun süre hafızalardan çıkmayacak türden bir roman.
//UZAKLAR 2- ANTARKTİKA: Türkiye’nin Antarktika’da bir bilim üssü olmalı! Bu hayal de gerçekleşirken bir gün yolumuz bir şamanın seremonisine düşüyor. Şaman davulunu çalmaya başlıyor.  
//İHTİYATSIZ ADAM: Gırgır, Dıgıl, Pişmiş Kelle, Limon ve Leman gibi Türkiye’nin en önemli mizah dergilerinde yer almış, kendinden sonraki nesle ilham olmuş bir çizer Kemal Aratan. Kitap, ise yıllara meydan okuyan bir albüm.
//YİNE Mİ CİN FİLMİ?: 56 yılda sekiz yerli korku filminin vizyona girdiği dönemlerden, bir yılda 62 yerli korkunun vizyona girdiği dönemlere nasıl geldik? Gerilim nerede biter, korku nerede başlar?   Vizyona girmeyen korku filmlerinin unutulmaz yönetmeni kim? Ve tabii ki o meşhur soru: Yine mi cin filmi?
//CİMRİ: “Diyeceğim o ki şanmış, şöhretmiş, şerefmiş vız gelir tırıs gider bu herife. Onun derdi günü paradır. Biri karşısına dikilip para istedi mi inmeler iner yüreğine. Para dedin mi, kalbini deşersin, ciğerini sökersin, can evinden vurursun.”

İşte o kitaplar;

//Elindeki bu kitap, bir arayış içeri

OZAN Bozkurt, Sercan Şahin Kurtulmuş’dan HİKÂYEDEN ADAMLAR. Yeryüzünün en güçlü akıntısına sahip nehrinde, akıntıya karşı yüzen ve nehrin kaynağına ulaşarak imkânsızı mümküne çeviren tek balıktır Koi. Azmi ve başarıyı temsil eder. Esareti cesarete dönüştürür ve küçük bir balık olarak başladığı hikâyenin sonunda güçlü bir ejderhaya dönüşür. Biz de, bu karmaşanın içinde unutulan değerlere, özlediğimiz inceliklere, bizi biz yapan kaynağa, özümüze ulaşmaya çalışıyoruz. Elindeki bu kitap, bir arayış içerir. Belki de hikâyenin sonunda hepimiz, güçlü birer ejderhaya dönüşürüz, kim bilir… 200 SAYFA.
(DESTEK YAYINLARI)
 

//Hafızalardan çıkmayacak türden bir roman 

LUİS Sepulveda’dan AŞK ROMANLARI OKUYAN İHTİYAR. Antonio José, yıllarca Amazon’un derinliklerinde Shuar yerlileriyle yaşamıştır. Ormana ve yasalarına uyum sağlamayı öğrendiği, avcılıkta ve iz sürmede uzmanlaştığı yıllardan sonra, hayatının son dönemecine girdiğini hissederken Ekvador ormanlarının kıyısında bir nehir kasabasına yerleşir. Yaşlılığın panzehrini burada, az uyumakta, çok okumakta, kitaplardaki aşkın gizemlerine dalıp gitmekte, öykülerin geçtiği yerleri hayalinde canlandırmakta bulur. İlk olarak 1989 yılında yayımlanan kitap bugün artık hayatın merkezine yerleşmiş olan sorunları çok erkenden görmüş bir eser. 136 SAYFA.
(EVEREST YAYINLARI)

//Tanrım bu yol böyle biter mi?

OSMAN Atasoy’dan UZAKLAR 2- ANTARKTİKA. Güney Okyanusu… Denizlerin Everest’i Horn Burnu arkamızda
kaldı. Kitap bir hayalin peşinde Antarktika’ya doğru iniyor. Vardiyayı Sibel’e devredip günlerdir üzerimden çıkarmadığım fırtına giysileri ve ıslak çizmelerle kamaranın tabanına uzanıyorum. Teknenin üzerinden aşan dalgaların sesi top atılmış gibi kulaklarımda yankılanırken düşünüyorum, “Tanrım bu yol böyle biter mi? Haydi bitti diyelim. Bunun bir de dönüşü var!” Ama koruyucu meleğimiz bu yolda da bizi yalnız bırakmıyor. Uzaklar II ve mürettebatı Antarktika’ya giden ilk Türk teknesi ve denizcileri oluyor. Dönüş yoluna yeni bir hayalle yelken basıyoruz. 560 SAYFA.
(İŞ BANKASI KÜLTÜR YAYINLARI)

//Kitap yıllara meydan okuyan bir albüm

KEMAL Aratan’dan İHTİYATSIZ ADAM. İnce detaylar ve imalarla dolu çizimlerde zeki İhtiyatsız, Teflon Parmakyiyen’den Nezleli Müzmin’e, haydutların hepsine kan kusturup maceradan maceraya koşuyor. Gırgır, Dıgıl, Pişmiş Kelle, Limon ve Leman gibi Türkiye’nin en önemli mizah dergilerinde yer almış, kendinden sonraki nesle ilham olmuş bir çizer Kemal Aratan. Kitap ise yıllara meydan okuyan bir albüm.144 SAYFA
(İTHAKİ YAYINLARI)

//Korku nerede başlar, gerilim nerede biter?

GİZEM Şimşek Kaya, Alper Kaya’dan YİNE Mİ CİN FİLMİ? 50 Maddede Türk Korku ve Gerilim Sineması. Gazeteci-yazar Alper Kaya ile “kayıp film” statüsündeki 1949 yapımı Çığlık hariç Türkiye’de vizyona girmiş bütün yerli korku filmlerini izlemiş tek kişi olan akademisyen, yazar ve film eleştirmeni Dr. Gizem Şimşek Kaya; ilk örneklerinden son örneklerine kadar yerli korku ve gerilim sinemasına dair bütün merak edilenleri ve sormaya çekinilenleri bu kitapta bir araya getirdi. 236 SAYFA.
(KARAKARGA YAYINLARI)

//İnsanlığın gülünç ve zavallı panoraması

MOLİERE’den CİMRİ. Harpagon adı cimrilikle özdeşleşmiştir adeta. Ama Molière bize sadece cimri değil, bencil, despot, düşüncesiz, para için çocuklarının mutluluğunu bile göz ardı eden, paraya esir bir burjuva karakter çizer ve her zamanki gibi genciyle de yaşlısıyla da, uşağıyla da asiliyle de dalgasını geçer. İnsanlığın gülünç ve zavallı panoramasını beş perdeye sığdırır. Aradan geçen yüzyıllara rağmen hiç değişmeyen bir gerçeği dönüp dönüp yüzümüze vurur; paranın insanın kişiliğini nasıl zehirleyip köle ettiğini… “Nah şuraya yazıyorum, bu adamın canını alırsın parasını alamazsın. Paranın lafını açtın mı damarı tutar, hem de öyle bir tutar ki adamı canından bezdirir. Gebersen de kılını kıpırdatmaz, acıması yoktur.” 144 SAYFA.
(KIRMIZI KEDİ YAYINLARI)
 
//

Administrator
Editörden Yazı Atölyesi, Çağdaş Türk ve Dünya Edebiyatı’nı merkezine alan bir Websitesidir. Yazı Atölyesi’ni kurarken, okurlarımızı günümüzün nitelikli edebi eserleriyle tanıtmayı ve tanıştırmayı hedefledik. Yazarlarımız, Yazı Atölyesi’nde, edebiyat, sanat, tarih, resim, müzik vb. pek çok farklı alandan bizlere değer katacağını düşünüyoruz. Bu amaçla, sizlerden gelen, öykü, hikaye, şiir, makale, kitap değerlendirmeleri, tanıtımı ve film tanıtım yazıları, anı ve edebiyata ilişkin eleştiri yazılarla, eserlerinize yer veriyoruz. Böylelikle kitaplarınızla eserlerinizin yer aldığı Yazı Atölyesi’nde, dünya çağdaş edebiyatı ile sanatın pek çok farklı alanında değer katacağına inanıyoruz. Yazı Atölyesi kültür sanatın, hayatın pek çok alanını kapsayan nitelikli edebiyat içerikli haber sunar. Bu nedenle başka kaynaklardan alınan, toplanan, bir araya getirilen bilgileri ve içerikleri kaynak belirtilmeksizin yayına sunmaz. Türkçenin saygınlığını korumak amacıyla ayrıca Türk Dil Kurumu Sözlüğünde önerilen yazım kuralları doğrultusunda, yayınladığı yazılarda özellikle yazım ve imla kurallarına önem verilmektedir. Yazı Atölyesi, üyeleri ve kullanıcılarıyla birlikte interaktif bir ortamda haticepekoz@hotmail.com + yaziatolyesi2015@gmail.com mail üzerinden iletişim içinde olan, bu amaç doğrultusunda belirli yayın ilkesini benimsemiş, sosyal, bağımsız, edebiyat ağırlıklı bir dijital içerik platformudur. Katkılarınızdan dolayı teşekkür ederiz. http://yaziatolyesi.com/ Editör: Hatice Elveren Peköz Katkılarınızdan dolayı teşekkür ederiz.   http://yaziatolyesi.com/   Editör: Hatice Elveren Peköz   Email: yaziatolyesi2016@gmail.com haticepekoz@hotmail.com   GSM: 0535 311 3782 -------*****-------
BİR YORUM YAZIN
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.