Gönül Nuhoğlu’nun “Beetopia Chapter II” Projesi Collect Gallery’de
Gönül Nuhoğlu’nun “Beetopia Chapter II” adlı projesi, 15 Ekim- 5 Kasım 2022 tarihleri arasında Collect Gallery’de izleyiciyle buluşuyor. Nuhoğlu, sergide yer alan enstalasyon, heykel, fotoğraf ve video çalışmalarıyla baskıcı iktidar yapılarına yeni panzehirler bulmanın ve doğayı kendi simbiyozuyla iç içe kavrama ihtiyacının altını çiziyor.
Sanatçı doğaya hâkim bakışı, ekolojik ve toplumsal bir eleştiriyle, bir kavram değil dinamik bir gerçeklik olduğu bilinciyle ele alıyor. Doğaya dair toplumsal tutumları yansıtıp şekillendirirken, değişen vizyonlarını ve gerçekliklerini vurguluyor. Eserler düş kuruyor ama dünyadan ayrılmıyor, birbirleriyle yaşayan ağların bir takımyıldızı içinde bağlı olduğunu hatırlatıyor. Son yüzyılda ekolojik krizler ve insan faaliyetlerinin gezegen üzerindeki etkisi konusunda artan kolektif farkındalık ve ekolojik kaygı ile vahşilik, güç ve estetik arasındaki sürtünmeye dikkat çekiyor.
Beetopia, bireylerin tek ve kusursuz işleyen bir organizma hâline geldiği, barışçıl ve sürdürülebilir bir küresel medeniyet için çalışan, insan haklarının artık kağıt bildiriler değil bir yaşam biçimi olduğu, tüm mal ve hizmetlerin para, kredi, takas veya başka herhangi bir değişim aracına ihtiyaç duymadan tüm insanlar tarafından kullanılabilmesine olanak sağlayan, dünya kaynaklarını tüm insanların ve canlıların ortak mirası olarak kabul eden ve insanlığın gereksiz ıstırabı gibi asırlık yetersizliklerin yalnızca önlenebilir değil tamamen kabul edilemez olarak görüldüğü bir kültüre sahip, dişiler tarafından yönetilen egosuz bir dünya düşüdür.
“Kapitalizm, gezegenin hayatta kalmasıyla bağdaşmaz.”
Jean -Jacques Regibier
…
Gönül Nuhoğlu hakkında:
Gönül Nuhoğlu İstanbul’da yaşıyor ve çalışıyor. Tarih yazımı, siyaset ve sosyoloji alanlarıyla iş birliği yapan ve İstanbul’da yaşayan bir sanatçı olarak, son yirmi yılda ürettiği işler, mekânın çelişkilerinden beslenen diyaloglardır. Yolculuğu, mekânsallığımızın sınırsız boyutlarını araştırarak ve disiplinler aşırı, tarihsel, toplumsal ve mekansal bağlantıların izini sürmektedir.
Sanatında kesinlikler yoktur, niyetler vardır buna karşın metodolojiler bulunmamaktadır. Her kişisel sergisi, belirli temalar ve kavramlar çevresinde gruplanmış, çok çeşitli medya yelpazesinden yararlanan eserlerden oluşmaktadır. Bu temalar sıklıkla enstelasyonlarda bütünleşirler. Farklı sergilerde birbirinden çok farklı malzeme ve dil kullanılabilir, ancak konuları itibariyle kişisel sergileri birbirleriyle anlam bağları oluşturur. Her işin konusu kullanılan malzemeyi ve formu belirlemektedir.
Mekânlar, fikirler ve bunları temsil eden kimlikler arasındaki ilişkileri irdeleyen ve yapı-çözümünü yapan mekâna özel enstalasyonlar üzerinde çalışır. Mekânsal dinamikler ve işleri arasındaki ilişkiyi şu şekilde tanımlar: “Mekânın kendisinin dikkate alınması ve esere dahil edilmesi üretim sürecimim hayati bir ögesidir. Fiziksel, tarihsel ve sosyo-politik boyutlarıyla mekân üretimime yön verir.” Araştırma ve üretim sırasında yeni meseleler doğar ve sonraki eser bütününe giden yolu açar.
Seçkiye dair seçilmiş görseller için tıklayınız.
Basın Ön Gösterim
Sergiyi 18 Ekim Salı günü, saat 11:00’de, sanatçı eşliğinde gezmek isterseniz bu maili cevaplayarak katılım durumunuzu bildirebilirsiniz.
Sergi Açılışı
Sergi açılışı, 15 Ekim Cumartesi günü, saat 18:00’de CollectGallery’nin Tophane binasında gerçekleşecektir.
Detaylı bilgi ve söyleşi talepleri için lütfen iletişime geçiniz:
Burcu Dimili
burcudimili@gmail.com
+90 (554) 458 33 13
Ziyaret Saatleri:
Salı – Cumartesi: 11:00 – 19:00
Adres:
Collect Gallery / Tophane: Hacımimi, Karabaş Cd. No:2/3, 34425 Beyoğlu/İstanbul, Turkey
Collect Gallery / Juma: Kemankeş Karamustafa Paşa, Mumhane Cd. No:50, Beyoğlu/İstanbul
İletişim:
0530 519 91 22
….
Beetopia Chapter II – Gönül Nuhoğlu
Capitalism is incompatible with the survival of life on planet.
Jean -Jacques Regibier
Beetopia 2 emphasizes nature’s changing visions and realities while reflecting and shaping social attitudes toward the natural world. In the context of ecocriticism, it is aware that nature is not a concept but a dynamic reality.
Gönül Nuhoğlu underlines the need to find new antidotes to oppressive power structures and to grasp nature together with its symbiosis, with the installation, sculpture, photography and video works in the exhibition. The artworks dream but is not separated from the world, reminding each other that they are connected in a constellation of living networks. It draws attention to the friction between savagery, physical strength and aesthetics, with the growing collective awareness and ecological concern over the last century of ecological crises and the impact of human activities on the planet.
Beetopia is a dream of an egoless world ruled by females and it has a culture where age-old inadequacies such as the unnecessary suffering of humanity are not only preventable but completely unacceptable, It accepts all the resources of the world as the common heritage of all the world’s people and living things. Beetopia allows all goods and services to be used by all people without the need for money, credit, barter or any other medium of exchange and individuals become one perfectly functioning organism, working for a peaceful and sustainable global civilization, where human rights are no longer paper statements but it is a way of life.
Biography
There are no certainties in her art, there are intentions, but there are no methodologies. Each solo exhibition consists of works that draw on a wide range of media, grouped around specific themes and concepts. These themes are often combined in installations. Many different materials and languages can be used in different exhibitions, but personal exhibitions create meaningful ties with each other in terms of their subjects. The subject of each work determines the material and form used.
She works on site-specific installations that examine and deconstruct the relationships, places, ideas and identities that represent them. She defines the relationship between spatial dynamics and her works as follows: “The consideration of the space itself and its inclusion in the work is a vital element of my production process. It directs my production of the field with its physical, historical and socio-political dimensions.”New issues arise during research and production, and the next work opens the way for my whole work.
Gönül Nuhoğlu, 1961
Graduated from the universities below;
2020 Atatürk Üniversity, Graphic and Design,
1983 Bosphorus University, Management Sciences,
1988 Marmara Üniversity, English Language
2020 Anadolu University, Social Media Management
She works in Istanbul.
Selected Solo Exhibitions
2022 Beetopia, Chapter I, Castello 780, Venice, Italy
2019 Formatting absence, Plus 359 Gallery, Sofia, Bulgaria
2015 2015 Idleness will save the world, and everything will start one day not going to work, Sirkeci Train Station, Istanbul
2014 251060 Visconti Castle, Trezzo sull’ Adda, Milan, Italy
2010 The Adventures of Mr E, Cologne, Germany
2002 Dust and Shadow, Basilica Cistern, Istanbul
1998 Exitless, Hagia Irene (Aya İrini), Istanbul
Selected Group Exhibitions
2022, Disobedience, the Artisan Hotel, Istanbul
2021 Momento Mori, Maçka Art Gallery, Istanbul
2018 Debris, Art Galerim Bebek, Istanbul
2017 No Boundaries, North Carolina, USA
2016 Scream of Marsias, Gaia Gallery, Bodrum
2016 Alter Hero, Gaia Gallery, Istanbul
2016 Ephemera, UNCW, North Carolina, USA
Other Activities
2021 Lago Maggiore Light Festival, Lesa, Italy
2017 No Boundaries, International 20th Century, North Carolina, USA
2016 Process Space Art Festival, Russe, Bulgaria
2015 OPEN 18, Venice, Italy
2015 Arte Laguna Prize 14, Venice, Italy
Awards
2019 Is there any life in the world? Elgiz Teras Exhibition, Istanbul
2015 Arte Laguna Prize 14, Special Award, Venice, Italy
2015 OPEN 18, Venice, Italy
1995 16th Exhibition of our Today’s Artists, Award of Success, Istanbul