Edebiyat ve Sanat Dünyasından Kısa Duyurular
KERİM ÖZBEKLER | GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
TURGUTLU KİTAP FUARI 16-26 NİSAN 2022 TARİHLERİNDE AÇIK OLACAK…
16-26 Nisan 2022 tarihleri arasında;Belediye Karşısı, Ortapark Turgutlu-Mansa adresinde ”Turgutlu Kitap Fuarı” açılacaktır. Kitap Fuarı, her gün 10.00-18.00 saatleri arasında ziyaret edilebilecektir.
İlgilenenlere, önemle duyurulur.
***
Kerim Özbekler
E.Gazeteci-Yazar.-Şair-Yayıncı
Aydın, Türkiye 500+ bağlantı..
https://www.linkedin.com/in/kerim-%C3%B6zbekler-a7448584/recent-activity/
***
YAZAR ALPTEKİN CEVHERLİ İZMİT’TE OKUYUCULARI İÇİN KİTAPLARINI İMZALAYACAK…
20 Nisan 2022 Çarşamba günü, saat.11.00-16.00 arasında; Kitap Keyfim Kitabevi-Soydan İş Merkezi (Belsa Plaza Yanı) İzmit-Kocaeli adresinde, Alptekin Cevherli Sözün Özü-Kafes-Yapıcı-Kimliksiz isimli kitaplarını okuyucuları için imzalayacaktır. İlgilenenlere, önemle duyurulur.
***
YAZAR GÜRKAN UYSAL İZMİT’TE OKUYUCULARI İÇİN KİTAP İMZALAYACAK…
20 Nisan 2022 Çarşamba günü, saat.11.00-16.00 arasında;Kitap Keyfim Kitabevi-Soydan İş Merkezi (Belsa Plaza Yanı) İznit-Kocaeli adresinde, yazar Gürkan Uysal ”Tayyip Erdoğan Sonrası Türkiye” isimli kitabını okuyucuları için imzalayacaktır. İlgilenenlere, önemle duyurulur.
***
TUFAN ATAKİŞİ YAZI-ŞİİR VE FOTOĞRAFLARINIZI BEKLİYOR…
İzmir Kent Kültürü ve Sanat Dergisi için 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı 169.özel sayısında düşünce, yorum ve çalışmalarınızı
19 Nisan 2022 tarihine kadar bekliyoruz. Bundan böyle, İzmir Dergisi’nin eski sayılarına İstanbul Üniversitesi Kütüphanesi’ne
üye olarak ulaşabilirsiniz. kutuphane@istanbul.edu.tr
TUFAN ATAKİŞİ (YAZAR) İZMİR
tufanatakisi@gmail.com
***
LONDRA-KIBRIS VE TÜRKİYE’DE SATILIK İŞ YERİNİZ-EVİNİZ VE ARAZİNİZ VARSA EN DOĞRU ADRESTESİNİZ…
İş yerinizi Satmak İstiyor musunuz? Londra, Kıbrıs ve Türkiye’de satılık eviniz, araziniz ve iş yeriniz varsa potansiyel müşteriye ulaşmak için en doğru adrestesiniz.
İlan Vermek İçin;
+44 (0) 208 889 50 25
news@londragazete.com
*****
Londra Gazete
177 Green Lanes, Palmers Green London N13 4UR
02088895025 (Ev)
haber@londragazete.com
londragazete.com
***
MEHMET TEKİN VE GÜNEYDE KÜLTÜR DERGİSİ…
Mehmet Tekin’in Hatay’da 1989 yılında yayınlamaya başladığı ’’Güneyde Kültür Dergisi’’ 32 yıldır sürdürdüğü başarılı mücadeleyi Temmuz-Aralık 2021 tarihli 212.sayısı ile sonlandırdı, derginin yayın hayatına son verdiğini Hatay Yazarlar ve Şairler Derneği Başkanı Ali Parlak beyin internette yayınladığı küçük bir duyurudan öğrenmiştim. Aradan belirli bir süre geçtikten sonra cep telefonumdaki bir mesajdan Mehmet Tekin’in bana dergi ilettiğini ve alıp almadığımı soran yazısı ile karşılaştım. Dün gidip Güneyde Kültür Dergisi’ni Nazilli PTT Kargo Servisi’nden aldım. Derginin son sayısında, aşağıdaki yazar ve şerlerimizin yazısı ile şiirleri yer alıyor.
***
Mehmet Tekin;Güney Sınırlarımız-İskenderun Sancağı-Hatay Mücadelesi (01-31),
Yaşar Kalafat;Aydoğmuş Halk İnanmalarından Kesitler (32-41),
Sabahattin Yalkın;Osmanlı Mezarlıkları Birer Seyran Yeridir (42-43),
Ömer Özcan;Dr.Rıza Nur Hakkında Sağlığında Çıkan Bir Yazı Vesilesiyle (44-47),
Mehmet Tekin;Mektupların Dilinden Mehmet Turan Yarar (48-70),
Munis Faik Ozansoy;Mehmet Akif (7173),
Derin Yarar;Özlemek (Şiir-73),
Mustafa Rasih Bensan;Vatanını ve İstiklalini Savunan Türklere Duyulan Saygı (74-75),
Ayşe Çiğdem Kardaş;Demokrat Parti’nin 1950-1960 Ortadoğu Politikası (76-89),
Bülend Nakib;Taş Plaklarımdan Ayrılırken (90-91),
Mehmet Tekin;Hatay’da Türk Ocağı Dönemler Yönetimler Çalışmalar (91101),
Derin Yarar;Geçmişe Yolculuk (102-103,
Derin Yarar;Anlamak (104),
Rakım Uçtum;Yüz Yıllık Yaşamım ve Anılarım 2 (105-116),
Nejat Nakib;Yurdumda Bir Gece (117-118),
Şerif Şenal Günay;Öyküleşen Anılar (119-121),
İsmet Bozoğlan;Bayır Bucak Halkının Kimliği Üzerine Yazılı Kaynaklarda Yer Alan Yer Alan Bilgiler Üzerine Bir Değerlendirme (122-124),
Serdal Göçmen;Eksik Efe (125-128),
Ayfer Özmen;Pandemi Günleri (129),
M.Mehtap Tarım (Tekin);Gölgemi Bıraktım Lale Bahçelerine (Kitap Tanıtımı-130),
Cemal Kavsavran;Hayat Uzun Yollar Sarp Oğul (Şiir-131),
Nuh Sarıateş;Antakya (Şiir-131),Bülent Nakib;Kimler Geldi Kimler Geçti (132),
Güneyde Kültürün Yazar Şair ve Bestecileri (133-136).
***
Güneyde Kültür Dergisi sayfalarında bugüne kadar yazmayan gazeteci-yazar-şair-araştırmacı kalmadı, son dört sayfada yer alan isimleri gözden geçirdiğimde bunu daha iyi farkettim. İşin garip tarafı, Mehmet Tekin 32 yıldır her ay 100 sayfadan fazla sayfa sayısı ile yayınladığı bu dergiyi yıllarca başta ben olmak üzere herkese ücretsiz olarak postaladı. Üstelik bu dergi normal edebiyat dergilerinin 1.5 misli büyüklüğünde, içinde her zaman çok değerli araştırma yazıları yer aldı. Mehmet Tekin, aslen Isparta doğumlu olmasına rağmen Hatay’a yıllarca hizmet etti. Bir daha Hatay’a Mehmet Tekin gibi bir kahraman ve araştırmacı gelmez, aynı zamanda çok iyi bir yazar ve araştırmacı olduğunu da burada açıklamalıyım. Diyebilirim ki Hatay Valiliği-Kaymakamlıkları-İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Personeli-Hatay’da yer alan Belediyele Başkanları-Ticaret ve Sanayi Odaları Başkanları bile Mehmet Tekin’in Hatay için yaptığı çalışmaları yapamamışlardır, bu nedenle Mehmet Tekin’i bütün kalbimle tebrik ediyorum. Bundan sonra ki hayatında başarılar diliyorum, o Hatay için gerekli olan bilgilerin fazlasını bile Güneyde Kültür Dergisi’nde yayınladı.(13 Nisan 2022 Çarşamba-11.47)
***
Bir şarkısın sen, omur boyu sürecek | Yılmaz Özdil
Yılmaz Özdil: Adam Kitabından…
Hiç merak ettiniz mi, şehirde değil, kerpiç evli bir köyde 1938’de dünyaya gelen ve 2012 yılında aramızdan ayrılan, unutulmaz “Samanyolu” şarkısını söyleyen Berkant, ortaokuldayken piyano çalmayı nereden biliyordu ?..
Yetmiş sene evvel, ilkokuldayken, memleketin yüzde doksanında radyo bile yokken, mızıka ve akordeon çalmayı kimden öğrenmişti?
Henüz 14 yaşındayken, Frank Sinatra, Dean Martin, Nat King Cole şarkılarından oluşan repertuvara nasıl sahip olabilmişti?
Dedim ya, 1938’de köyde dünyaya gelen çocuk.. On sekiz yaşındayken orkestra kurmayı, Saksafon çalmayı, hangi vizyonla akıl etmişti ?..
Çünkü..Babası Hasan Akgürgen’in Köy Enstitüleri’ndeki görevi nedeniyle Ankara’nın Hasanoğlan Köyü’nde dünyaya gelmiş, ilkokula Hasanoğlan Köy Enstitüsü’nde başlamış, babasının tayini gereği, Bilecik’e, Denizli’ye gitmiş ama, ailesi tarafından hep “köy Enstitüsü ruhuyla büyütülmüştü..
Berkant’ın temel eğitimini aldığı Hasanoğlan Köy Enstitüsü’nde; tarih derslerini Ordinaryüs Profesör Enver Ziya Karal, zooteknik derslerini Profesör Selahattin Batu, ekonomi derslerini Profesör Muhlis Ete, kültür-edebiyat derslerini Sabahattin Eyüboğlu, ziraat derslerini Profesör Kazım Köylü, coğrafya derslerini Profesör Ferruh Sanır veriyordu. Peki, ya müzik derslerini?.. Âşık Veysel ve Ruhi Su !..
Ankara Konservatuarı’nın saygın ustaları klasik müzik öğretiyordu. 1945 senesinde!
Hasanoğlan Köy Enstitüsü’nün enstrüman demirbaşı şöyleydi : 259 mandolin, 55 keman, 37 bağlama, 8 akordeon, 3 piyano, 3 davul, 1 metronom ve 1 pikap..
“Harika çocuk”lar Suna Kan ve İdil Biret, enstitüye misafir getiriliyor, köy çocuklarını teşvik için yaşıtlarından keman ve piyano dinletiliyordu.
Âşık Veysel ve Ruhi Su ise saz çalmasını öğretiyordu.
Âşık Veysel, enstitü bahçesine kiraz fidanı dikmiş, seneler sonra ziyaret edip kollarını açarak kiraz ağacına sarılmış, nasıl boy verdiğini hissetmişti..
Resim yapıyorlar, voleybol oynuyorlardı.. Sinema salonu vardı, tiyatro salonu vardı..
Bedri Rahmi Eyüboğlu bir hatırasını şöyle anlatmıştı :
“Hasanoğlan Köy Enstitüsü’ne gitmiştik. Okulun hayvanlarını barındıran ahırda bir çocuk gördüm. Gece nöbeti ona düşmüş, elinde kitap vardı, dalmıştı. Shakespeare okuyordu. Okuduğunu nasıl kavradığını, ertesi gün oynadıkları piyeste gördük..”
Mozart, Vivaldi, Beethoven dinliyorlar ; Gorki, Tolstoy, Zola okuyorlardı. Molieré’in “Kibarlık Budalası”nı, Sofokles’in “Kral Oedipus”unu, Gogol’un “Müfettiş”ini sahneliyorlardı.
Mesela, bir mezuniyet töreni programı sırasıyla şöyleydi: İstiklal Marşı, bağlama konseri, türküler, mandolin konseri, şiirler, keman konseri, piyano konseri, koro, Anton Çehov’un “Bir Evlenme Teklifi”, diploma takdimi ve topluca oynanan zeybek…
Gelmiş geçmiş tüm zamanların en şöhretli şarkısı “Samanyolu”nu ölümsüzleştiren, dededen toruna nesiller boyu adeta marş gibi ezberleten Berkant, işte bu “ruh”un Türkiye’ye armağanıydı..
İşin ilginç tarafı, romantizm tarihimizin en önemli şarkısının adı “Samanyolu” ama, şarkının içinde tek kelime “Samanyolu” geçmiyor..
Tıpkı, eğitim-öğretim tarihimizin en önemli parçası KÖY ENSTİTÜLERİ’NİN, günümüzün eğitim sisteminde adının geçmemesi gibi..
Nisan Çarşamba günü köy okulumuzda gerçekleştirilmek üzere Opera Sanatçısı Devrim Demirel ve bir grup sanatçıdan oluşan topluluğun okulumuzda eğitim konserinin izin yazısını Antalya Elmalı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü”ne yazdık. Bugün iznin verilmediği telefonu geldi. Antalya Elmalı İlçe Milli Eğitim Müdürü Recep Akalın”ı arayıp iznin verilmeme nedenini sorduğumda “ÇOCUKLAR NE ANLAR OPERADAN!” yanıtını alınca şoka girdim.
Şimdi sizlerden isteğim bu yazının altına asla yorum yapmamanız ve sadece paylaşmanızdır. 3 yıllık öğretmenliğim sürecinde hiçbir şeyden ve hiç kimseden korkmadım. Emeklerimin ve yaptıklarımın hep arkasında durdum. Bir eğitimcinin eğitimle asla bağdaşmayan cümlesini duymak beni çok üzdü.
Sizler ne olur çocuklarınızı müzikten, operadan, senfoniden, halk müziğimizden, köy müziğimizden uzak tutmayınız.
…