Paris – École Nationale Supérieure des Arts Appliqués et des Métiers d’Art – Olivier de Serres’de heykel-metal bölümünde 2011 yılında başladığı lisans eğitimini, 2014 yılında bitirdi. İkinci lisansını 2016 yılında Paris Sorbonne Nouvelle Üniversitesi, Dekor ve Kostüm Tasarımı Bölümü’nde tamamladı. 2021 senesinde CoBAC WorkSpace’de “Uzun Karantina Günlerinden Kısa Hikayeler” sergisine katıldı, ardından Mixer Galeri bünyesinde Art Weeks VII’de yer aldı. Geçtiğimiz sene ise, 41’ncisi düzenlenen Akbank Günümüz Sanatçıları Ödüllü Sergisi’nde çalışmalarını sergileyen sanatçılardan biriydi. Londra, Paris, Brüksel ve İstanbul’da birçok tiyatro oyunu, film çekimi, festival ve sanat etkinliğinde çalışan sanatçı, çalışmalarını İstanbul’da sürdürmektedir.
Doğa Çal (d.1995 İzmir)
Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nde felsefe bölümünden 2020 yılında mezun oldu. 2023 yılında Helsinki Sanatlar Üniversitesi’nde Zaman ve Mekan Çalışmaları’nda yüksek lisansını tamamladı. 2015 yılından bu yana Nesin Köyleri’nde sanat stüdyolarına ve projelerine destek vermektedir. Çeşitli STK’larla işbirliği içinde çocuklarla ve yetişkinliklerle sanat ve felsefe atölyeleri yürütmektedir. Şimdiye kadar Helsinki’de çeşitli sanat merkezlerinde ve Hanken ve Aalto Üniversiteleriyle işbirliği içinde sergilere katıldı. Video, performans ve mekana-duruma duyarlı pratiklerin yanı sıra, sosyal olarak kişiler arası ilişkilerle çalışıyor. Aile, kadın, aidiyet, ilişkiler ve dil üzerine düşünüyor. Çeşitli pratikler keşfetmeye devam ediyor.
Hilal Balcı (d. Adapazarı 1990)
Hilal Balcı, Sakarya Üniversitesi’nde Sanatta Yeterlilik programına devam etmekte ve aynı kurumda araştırma görevlisi olarak çalışmaktadır. Balcı işlerinde, kişinin kendi hareketlerine mesafe alabilmesinin imkânlarını araştırır. Vücudun belli bölgelerinde, farklı ritimlerle kendisini gösteren gündelik hareketleri yeniden kurgulayarak olağan, sıradan eylemlerin akışını değiştirmeye çalışır. Kadın deneyiminden yola çıkarak ürettiği işlerde, günlük rutinlerin zamanla deforme olması ve dönüşmesini mekâna özgü yerleştirmeler, video çalışmaları ve video performans gibi farklı sanat pratiği araçlarıyla inceler.
Neriman Polat (1968, İstanbul) sosyo-politik meseleleri odağına aldığı çalışmalarında, toplumsal cinsiyet, kamusal alan, kentsel dönüşüm, iktidar biçimleri gibi olguları feminist bakış açısı ile eleştirel bir dille işler. Kişisel ve kolektif hafızaya değindiği üretimlerinde, fotoğraf, video, yerleştirme, metin ve son dönemde hazır tekstil malzemeleri üzerine müdahaleler barındıran yapıtlar ortaya çıkarırır. Sanatçı, 2000-2009 yılları arasında Hafriyat grubunda yer alırken, grupla birlikte birçok sergide yapıtlarını gösterdi. Sanatçının katıldığı sergiler arasında Paolo Colombo küratörlüğündeki 6. İstanbul Bienali Tutku ve Dalga (1999), Beral Madra küratörlüğünde 50th Venedik Bienali Türkiye Pavilion’unda, In Limbo (2003) vardır. Sanatçının yakın dönemdeki kişisel sergileri arasında “Çatısız” Zilberman Galeri 2023, “Mührü Kırmak” Depo, İstanbul, 2019; “Şefkatsiz” Merdiven Art Space, İstanbul, 2018; “Eşik” Disambigua Art Space, Viterbo, İtalya, 2015 bulunurken grup sergileri “Vizyon, Misyon, Değerler” Zilberman Galeri 2023, “Olumlayan Dünya” (Summart, İstanbul, 2021); “Hassas Müdahale” (Kıraathane Edebiyat Evi, İstanbul, 2020); “Çiçek Yarası” ( Nurcan Gündoğan ile birlikte iki kişilik sergi, Kasa Galeri, İstanbul, 2019); “İlk Raunt” (Galata Rum Okulu, İstanbul, 2018) bulunur.
Defne Parman: www.defneparman.com/