ALTIN
DOLAR
EURO
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Hatay °C

Kibir Üstüne Kibir | Nermin Akkan

23.05.2020
1.115
A+
A-
Kibir Üstüne Kibir | Nermin Akkan

Ardından basılan onca kitabın
Adına yazılanların söylenenlerin
Onca ustalığına dair övgülerin
Bir hayrı var mıdır Nazım’a?
Yaşarken çektiklerine çektirdiklerine mukabil

Ülkü’nün şairliği
Turgut’un
Süreya’nın
Edip’in ortaklığındaki heyula aşka değmiş midir?

Beyatlı’nın
Necip’in
Dağlarca’nın adları hangi cenaha anıttır adlarıyla yükselen

İleri gelen dergiler
Namlı yayınevleri
Ödüller ki tarafı ağırlığınca sıratta korkuluk mudur acaba?

Hoş görülür mü oğlancı lakabı şairliğine sapkının
Orospuluğun mukabili şiir midir?
Mütecaviz
Mitoman
İbne şair midir söz bilince ekabir

Ya kabir
Kabir aklar mı
Paklanır mı toprakta bunca kir

Taçlanır mı kıyamette bunca kallavi şair
Kibir üstüne kibir
NA

Nermin Akkan
Nermin Akkan
Nermin Akkan, Hece Mavisi (2018), Ayrıksı Çiçekler (2019), Cerensiz Olmaz –Anne ile Kızın Uzun Yolculuğu- (2019), Yayla Rüzgârı (2020) ve Kimsesiz Şiirlei’nden (2021) sonra altıncı eseridir. 1971’de birlikte çatısı altına girdiği Tokat Öğretmen Okulu yıllarında şiirleriyle tanıdığı, ama derste yaptığı - kimsenin aklına gelmeyecek dil oyunlarıyla örülü esprilerinden dolayı, ilerde Ahmet Haşim kalemiyle yazılmış mizah bulutlarından aldığı nemi serpen bir deneme yazarı olarak göreceğimizi düşünmüş. Şimdi onun görebildiği yazıları, aradan geçen uzun yıllar boyunca o kalem daha nice mürekkeple karşılaşsa da hepsini silerek kendine özgü karakteristik yazıyı ortaya çıkarmaya çabalamış. Çabanın ne kadar şuurlu olduğu hakkında fikir yürütebilmek metinlerin iç dünyasındaki cehennemî kavuruculuğun da serinletici “yayla rüzgârlarının da kalbe aktığı ilham dönemlerinden okuyucuya vardığı son güne kadarki kılık değiştirmelerini bilmek gerekir. Bu ancak yazdıklarını bir kitap için biriktirmek yerine peyderpey yayımlamayı seçen kalem erbâbı için denenebilecek bir yoldur.
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.